Päevatoimetaja:
Sander Silm

Nii sünnib ajalugu: esimene vahemaandumisteta lend Austraalia ja Suurbritannia vahel asus teele (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Esimene Perth-London lennu pardameeskonnaga enne õhkutõusmist
Esimene Perth-London lennu pardameeskonnaga enne õhkutõusmist Foto: GREG WOOD/AFP

Meie aja järgi täna keskpäeval õhku tõusnud Perthi-Londoni lennust saab esimene vahemaandumisteta lend Austraalia ja Suurbritannia vahel. Kui kunagi tuli selle vahemaa läbimiseks kulutada 12,5 päeva, siis selle lennuga on ajakulu vähenenud natuke rohkem kui 17 tunnile.

Ühest maailma isoleeritumast linnast, Perthist õhku tõusnud lend katab õhus umbes 14 500 kilomeetrit, tähistades sellega esimest otseühendust kahe teineteisest nii kaugel asuva mandri vahel, vahendab Telegraph. Ajalooline lend on kolm tundi lühem kui senised ümberistumisega lennuühendused kahe linna vahel.

Ajaloolise lennu opereerimise au kuulub Austraalia lennufirmale Qantas Airways ja lend peaks maanduma Londoni Heathrow' lennujaamas pühapäeva hommikul kell 5.05 sealse aja järgi ehk kell 3.05 meie aja järgi. Sama päeva pärastlõunal kell 13.15 asub lennuk tagasiteele Austraaliasse.

Perthi-Londoni lend on ligi veerandi võrra pikem võrreldes seni pikima Heathrow'st õhku tõusva Londoni-Jakarta lennuga, mida opereerib Garuda Indonesia ja mis läbib oma teel umbes 11 712 kilomeetrit.

Flight Centre reisibüroo kinnitusel on uue Qantase lennu vastu «väga suur nõudlus». Ettevõtte lennundusjuht Justin Penny ütles, et nemad usuvad, et see lend on pikas perspektiivis väga jätkusuutlik. «Me kindlasti näeme juba lähiaastal sarnaste lendude lisandumist Euroopa ja Austraalia vahel,» märkis ta.

Ajaloolise lennu kapteni Lisa Normani sõnul on kolm aastat vaeva nähtud, et see lend toimuda saaks.

«Kui ma Qantase meeskonnaga liitusin, ei osanud ma ka oma kõige julgemates unistustes uskuda, et see saab ühel päeval võimalikuks,» kirjeldas ta kohalikule väljaandele West Australian.

Lennundusasjatundja John Stricklandi sõnul märgib lend olulist murdepunkti kogu lennundussektori jaoks. «See paneb proovile edukate lennufirmade võimekuse ülipikkade lendude sooritamisel ning peaks andma ettekujutust, kas nendelt lendudelt teenitavad summad õigustavad lennukitesse tehtud investeeringud,» põhjendas ta Press Associationile.

Qantas kasutab oma 17-tunnisel Perthi-Londoni lennul Boeing Dreamliner 787-9 lennukit, kus on 42 äriklassi kohta, 28 premium turistiklassi kohta ning 166 turistiklassi kohta. 

Erinevalt teistest lennukimudelitest peaks selles olema vähem müra, suuremad aknad, parem õhukvaliteet ning tehnoloogilised võimalused, mis vähendavad turbulentsi mõju. Ka on turistiklassis natuke rohkem jalaruumi kui teistes lennukites.

Ühtlasi märgib lennufirma, et antud lennuk kasutab 20 protsenti vähem kütust kui teised lennukimudelid. Lennu hinnanguline kütusekulu on 110 000 liitrit. Perthi-Londoni reisi edasi-tagasi pilet maksab turistiklassis umbes 1254 eurot.

INFOKAST: Kümme pikimat lendu maailmas

  • Doha-Auckland (Qatar Airways): 14 535 km
  • London-Perth (Qantas): 14 504 km
  • Dubai-Auckland (Emirates): 14 207 km
  • Sydney-Dallas (Qantas): 13 811 km
  • Atlanta-Johannesburg (Delta): 13 588 km
  • San Francisco-Singapore (United Airlines & Singapore Airlines): 13 598 km
  • Abu Dhabi-Los Angeles (Etihad): 13 508 km
  • Dubai-Los Angeles (Emirates): 13 426 km
  • Jeddah-Los Angeles (Saudia): 13 415 km
  • Doha-Los Angeles (Qatar Airways): 11 595 km

Allikas: Telegraph

Tagasi üles