Erinevad uuringud kinnitavad, et majanduslanguse ajal hakkasid inimesed asjade kultusest vabanema ning kulutama pigem emotsioonidele. Selle trendi jätkumisse usuvad paljud teadlased.
Masu on mõjutanud tarbijakäitumist arvatust enam
«Liigume arutu tarbimise ajastust arukama tarbimise juurde,» vahendab juhtimine.ee NPD Groupi jaekaubanduse analüütiku Marshal Coheni sõnu New York Timesile.
Tarbijad säästavad rohkem ja kulutavad vähem kui paari viimase dekaadi jooksul tavaks on olnud. Ning kuna erinevad uuringud näitavad, et inimesed tunnevad ennast seejuures õnnelikemana usuvad eksperdid, et see trend jätkub. Teine suundumus on tarbijaeelistustes - inimesed on hakanud tegema valikuid rohkem emotsioonide kui asjade ostmise kasuks.
«Lihtsalt öeldes tähendab see, et ostja eelistab head puhkust uuele diivanile,» ütleb Columbia ülikooli professor Elisabeth W Dunn. Ka Chicago ülikoolis tehtud uuring, mis vaatles ostude sooritamise ja positiivsete emotsioonide vahelisi seoseid, leidis, et ainus kategooria, kus oli olemas positiivne seos, oli meelelahutus - puhkus, ajaviide, sport ja hobid. Sedalaadi ostuotsused tugevdavad tavaliselt ka sotsiaalseid sidemeid - inimesed suhtlevad omavahel rohkem, mis omakorda aitab kaasa õnnetunde tekkimisele.