Juba aastakümneid on autoshowdel autosid reklaamitud kaunite ja nappides riietes modellide taustal. Autotootjad on hakanud aga oma suhtumist muutma ning nii ei kasutanud selle aastasel Genfi autoshow'l naismodelle ei BMW, Volkswagen, Lamborghini, Nissan ega Toyota.
Nappides riietes modellid kaovad autoshowdelt (2)
Negatiivse avaliku tähelepanu tõttu on nii mõnigi autotootja otsustanud nappides riietes modellid minevikku jätta ja leidnud selle asemel teistsugused viisid, kuidas oma toodetele autoshow'del tähelepanu tõmmata, vahendab CNN.
Näiteks otsustas firma ABT, mis müüb eritellimusel valminud autosid ja varuosi, et pilkupüüdvate modellide asemel avavad nad sel aastal Genfi näitusealal hoopiski kohviku. ABT esindaja Andreas Hempfling lausus, et nad soovisid sel aastal luua atmosfääri, kus oleks hea üksteisega suhelda, niiet ABT töötajad saaksid rahulikult rääkida nii ajakirjanike kui külastajatega.
Kui tuntud autofirmad BMW, Volkswagen, Nissan, Toyota ja KIA otsustasid alles nüüd modellide kasutamisest kuulsal Genfi autoshow'l loobuda, siis Lamborghini on sellega juba varem silma paistnud. Lamborghini kommunikatsioonijuht Gerald Kahlke sõnul pole nad juba pea kaks aastat modelle autoshow'del kasutanud. «See tundus meile iganenud viisina,» lausus kommunikatsioonijuht Kahlke.
Modellide asemel palkavad autotootjad professionaalseid tootespetsialiste end autonäitustel esindama. Nissani sõnul on kõik nende spetsialistid show'del esindatud autodega hästi kursis ning teavad täpselt, milliseid tooteid ja lisavarustust erinevatel turgudel pakutakse. Kia esindajad lisasid, et nende autosid reklaamivad inimesed ei pea kandma midagi paljastavat.
Erandiks oli sel aastal aga Škoda, kelle palgatud kokteilikleitides modellid jalutasid messialal ringi viisakas riietuses meesmodelli käevangus. Škoda ise modellide palkamist ei kommenteerinud.
Tegemist on muutusega, millega on kaasa tulnud ka mitmed teisedki motovaldkonna esindajad. Nii teatas Vormel 1, et sel aastal nad modellidest rajatüdrukuid ei kasuta.
«Autosid reklaamiti lähtudes põhimõttest seks müüb ja ilus naine äratab huvi ka auto vastu,» selgitas digitaalturundus ettevõtte Autotorg tegevjuht Paul Gordon autode reklaamimise tagamaid. Ta lisas, et aastatega on turundus muutunud palju peenemaks ning reklaamistrateegiad keskenduvad nüüd rohkem autode tegelikele funktsioonidele, mitte kujutlusvõimele.
Gordoni sõnul on naismodellide aeg läbi. «See võib lausa kahjustada müüki,» lausus turundusekspert. Tema arvates on viimased Hollywoodi kampaaniad autotootjaid küll mõjutanud, kuid muutus turul pole tingitud vaid sellest. Autotootjad on lihtsalt mõistnud, et ka naised on olulised kliendid. «Naised on autot valides põhilised otsustajad ja autofirmad tahavad olla meelejärgi ka neile,» sõnas Autotorgi tegevjuht.
Vaatamata positiivsele muutusele on siiski mõned regioonid, kus nappides riietes modellidest veel lahti ei öelda - seda eriti just Aasias. Toyota esindajad, kellele alla kuulub ka Lexus, ütlesid, et Euroopas reklaamimiseks nad modelle ei kasuta, kuid luksusbrändi reklaamimiseks erinevates regioonides on neil erinevad strateegiad.
Muutust reklaamimaailmas on märganud ka Snapshot Staffingu asutaja Benjamin Glean. Gleani agentuur tegeleb modellide vahendamisega autoshow'dele ning mehe sõnul on negatiivne avalik tähelepanu pannud ettevõtjad rohkem kaaluma, kas palgata modelle või mitte. Gleani sõnul on nad aga enda töötajatele alati enne showsid näidanud, milliseid riideid nad kandma peavad ning nii on naismodellidel olnud võimalus tööst ära öelda, juhul kui neile paljastavad riided ei meeldi.