Kallinenud toit on hinnatõusu põhipõhjuseks (6)

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tänu toidule läks elu Eestis taas kallimaks.
Tänu toidule läks elu Eestis taas kallimaks. Foto: Elmo Riig / Sakala

Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2018. aasta veebruaris võrreldes jaanuariga 0,9 protsenti ja võrreldes eelmise aasta veebruariga 3,1 protsenti, teatab Statistikaamet.

Kaubad olid 2017. aasta veebruariga võrreldes 3,5 protsenti ja teenused 2,4 protsenti kallimad. Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta veebruariga võrreldes tõusnud 6,4 protsenti ja mittereguleeritavad hinnad 2,2 protsenti.

2017. aasta veebruariga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit enim toidu ja mittealkohoolsete jookide viie protsendiline kallinemine, mis andis kogutõusust üle kolmandiku. Puuvili on kallinenud 18,2 protsenti ning piim, piimatooted ja munad 7 protsenti.

Alkohoolsete jookide ja tubaka kallinemine andis kogutõusust ligi veerandi, millest omakorda 60% andis 27% kallinenud õlu.

Mootorikütus andis kogutõusust üheksandiku. Bensiin oli 7 protsenti ja diislikütus 4,6 protsenti kallim kui 2017. aasta veebruaris. Toidukaupadest on mulluse veebruariga võrreldes enim kallinenud munad (41%), külmutatud puuvili ja marjad (37%) ning või (25%).

Jaanuariga võrreldes oli veebruaris tarbijahinnaindeksi suurim mõjutaja kodudesse jõudnud elektri 5,3protsendiline hinnatõus. Suuremat mõju kuumuutusele avaldasid veel toidu 0,8protsenti ja alkohoolsete jookide 2,9protsendiline kallinemine ning rõivaste ja jalatsite sesoonsete soodusmüükide lõppemine.

Tarbijahinnaindeksi muutus kaubagrupiti, veebruar 2018

Kaubagrupp

Veebruar 2017 –

veebruar 2018, %

Jaanuar 2018 –

veebruar 2018, %

KOKKU

3,1

0,9

Toit ja mittealkohoolsed joogid

5,0

0,7

Alkohoolsed joogid ja tubakas

10,6

2,2

Riietus ja jalatsid

0,9

2,7

Eluase

4,2

1,2

Majapidamine

0,8

0,2

Tervishoid

3,0

0,8

Transport

0,6

0,4

Side

-5,6

-0,2

Vaba aeg

2,0

1,3

Haridus ja lasteasutused

-4,7

-0,1

Söömine väljaspool kodu, majutus

5,0

1,0

Mitmesugused kaubad ja teenused

2,9

0,5

Kommentaarid (6)
Copy
Tagasi üles