Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Hyundai kiirendab kvaliteedi suunas

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Hyundai Genesis Prada.
Hyundai Genesis Prada. Foto: SCANPIX

Kui ajalukku vaadata, pole Hyundai autosid just kvaliteedi etaloniks peetud. 1970. aastatel Lõuna-Koread mööda ringi sõites tavatses Hyundai asutaja Chung Ju-young ikka üle lugeda, kui mitu üles ütelnud autot teede veerel konutas. 

Ta teadis, et Hyundai turuosa oli 60 protsenti. Seega: kui vaid 50 protsendi mahajäetud masinatest olid Hyundaid, võis rõõmu tunda, et asi polegi nii hull.

Aastal 2011 on Hyundai staatus sootuks teine.

Hyundai Genesis, mis sel nädalal peenes Souli kunstigaleriis koostöös Itaalia Prada moeloojatega rahva ette veeretati, on ehitud pallaadiumi, kroomi ja luksusliku nahaga ning mõeldud sõidutama jõukal elujärjel perekondi Pärsia lahe piirkonnas ja Hiinas.

Selliseid «Prada Genesis» sõiduriistu tuleb kokku vaid 1200 tükki. Kommertstulu siit eriti ei kogune, küll aga on nimetatud partnerlus ilmekaks näiteks kunagise Lõuna-Korea naerualuse strateegilisest pürgimisest kõrgemasse klassi – võttes ühtlasi üha rohkem turuosa Toyotalt, mis on saanud räsida nii miljonite masinate tagasikutsumistest kui hiljutisest maavärinast.

Hyundai rõhutab, et on tootmisega lausa jännis, et Toyota poolt jäetud tühimikku täita. Töö käib võimete piiril ja tarnijat kurtvat, et püsivad vaevu tempoga kaasas ning asi kippuvat kontrolli alt väljuma.

Lähedalseisvate allikate sõnutsi hoiab Hyundai nõukogu esimees Chung Mong-koo vaevu vaos tegevjuhte, kes sooviksid tõsta tootmisvõimsust sama tempokalt, nagu seda tegi Toyota. Muuhulgas nuiavat tegevjuhid temalt uut USA tehast.

«Mahu poolest me Toyotaks ei pürgi, kvaliteedi poolest aga küll,» ütles Hyundai brändistrateegia juht Lee Kwang-guk.

Ühe Lõuna-Korea suurfirma jaoks on see rabav lähenemine, kuna üldiselt peetakse sealmail edu märgiks vaid «igavesti» kasvavat müügimahtu.

Souli analüütikud leiavad siiski, et Hyundai ei pruugi luksuslikkusega näiteks Toyota Lexusele veel niipea järele jõuda, kuigi mitmed Hyundai juhid just seda silmas peavadki.

Eluliselt oluliseks jääb siiski ka odavama otsa autode tootmine Brasiilias, Venemaal, Indias ja Hiinas.

Koos tütarettevõtte Kiaga on Hyundai tänaseks maailma suuruselt viies autotootja. Enne kriisi oldi seitsmendad.

Eriti hea minek on Hyundail ameeriklaste seas, USA turuosa on kerkinud 5 protsendi peale (2007. aastal 2,8 protsenti.) Sedaanide segmendis kasvas Sonatade müük mullu ligi kahe kolmandiku jagu, samal ajal kui Toyota Camry kukkus 8 protsenti.

Peamiselt paelub jänkisid Hyundaide väike kütusekulu. Selleks suveks lubab Hyundai hakata müüma nelja mudelit, mis galloniga 40 miili maha sõidavad.

Märksõnad

Tagasi üles