Raport toob näiteks välja, et lähikümnenditel on transpordisektoris oodata murrangulisi muudatusi, kus kogu turg muutub tundmatuseni tehnika arengu tõttu, ja seda eelkõige just isejuhtivate sõidukite näol. Selle tulemusel tekivad uued ärimudelid (nt liikuvus kui teenus [mobility as a service - MaaS], kõik ühes multimodaalne liikuvusteenus). Tänu sellele tekivad Eestil, kui maailmas tunnustatud digiriigil, mitmed innovaatilised võimalused. Raporti järgi ei räägita tänapäevastes lahendustes isegi nii palju transpordist, vaid pigem uutel ärimudelitel põhinevast liikuvusest.
Kontseptsioon «Mobiilsus kui teenus» (MaaS) näeb alternatiivi vajadusele omada isiklikke sõidukeid (eriti linnades). See puudutab nii isikliku auto kasutamise kui ka efektiivsuse tõstmise vajadust avalikel liinidel põhinevas ühistranspordis. Info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) lahenduste rakendamine suurendab aga võimalusi luua ja arendada uusi teenuseid. Inimeste liikuvuse kohta andmeid kogudes ja neid analüüsides on võimalik saada tervikpilt erinevatest liikuvusvalikutest ja nendega seotud asjaoludest ning seeläbi pakkuda vastavalt inimeste vajadusele teenust.
Seda meelt, et Eestis tuleks täna esimeses järgus panustada infotehnoloogia tarkadele lahendustele on ka HAVI Logistics juht Roger Allas, kelle sõnul on pikka perspektiivi arvesse võttes oluline kõik mis puudutab tehisintellekte ning «big data» (suurandmed – K.R) lahendusi, sest ootused kvaliteedile ja kiirusele kogu aeg kasvavad. «Arendamist vajaks kõik need targad IT-lahendused, mis aitavad erinevaid protsesse ja töökorraldust lihtsustada ning neid paremini analüüsida. Ma ütleks, et seal on tegelikult täna veel päris pikk maa minna,» tõdes Allas. «Ja mitte pelgalt füüsiliste lahenduste osas vaid tähtis on ka see, et kuivõrd meil inimesed nende lahendustega sõbrad on. Vanamoodne asi on küll lihtne ja mugav, kuid selles keeles peaks kõigepealt suhtlema õppima, et osata uusi lahendusi otsida ja välja mõelda,» lisas ta.
Samas juhtis Allas tähelepanu, et liiga kiire arenguga kaasnevaks ohuks on erinevate lahenduste fragmenteeritus. «Täna on nii, et erinevad teenusepakkujad pakuvad sulle erinevaid IT-alaseid lahendusi, kuid kui nad on näiteks rahvusvahelised korporatsioonid, siis nad kipuvad kohati ebamõistlikult kallid olema. See saadav väärtus ei toeta seda investeeringut ning tihti on need lahendused kas poolikud või vajaksid järgmist sammu,» kommenteeris HAVI juht. Siiski julgustab ta ettevõtteid avatud silmadega otsima ja erinevaid asju katsetama, sest siis tekib lõpuks selgus, et mida täpselt ikkagi vaja on, sest turg ei halasta ja ootab aina paremat teenust.