Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kaljuvee: tahetakse S-klassi Mercedest, kui sobiks ka Avensis

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Elektriliinid.
Elektriliinid. Foto: SCANPIX

Riigikogu liige Lembit Kaljuvee Keskerakonnast leidis elektrienergia võrgutasude tõusust rääkides, et hinnatõus on normaalne, kuid tõus ei peaks olema nii suur.

«Meie võrgutasud on täna kõrgemad kui Soomes, põhjamaades. Valitakse liiga kallid tehnilised lahendused, inseneridele need võivad muidugi meeldida. Tahetakse s-klassi Mercedest, kuigi Avensis sobiks hästi,» tõi Kaljuvee ETV saates «Foorum» võrdluse.

«Usun, et konkurentsiamet käib kulud selgelt läbi ja kui on ebamõistlikult suured kulud, siis need palutakse ära muuta,» sõnas riigikogu liige Kaja Kallas Reformierakonnast.

«Küsimus on, millised on konkurentsiameti volitused tarbijat kaitsta täna? Avaneva turu tingimustes tuleb tarbija kaitsmisega senisest rohkem vaeva näha. Tarbijat ei saa jätta turu meelevalda,» leidis riigikogu liige Indrek Saar Sotsiaaldemokraatlikust Erakonnast.

«Eesmärk on tagada varustuskindlus inimestele, aga poliitikud ei saa siin väga sekkuda,» sõnas riigikogu liige Toomas Tõniste IRList.

«Konkurentsiamet tehnilisi valikuid ei võrdle, nad vaatavad, kas konkreetse tehnilise lahenduse puhul on kulud põhjendatud, aga on ka teistusguseid tehn lahendusi, neid tulebki otsida. Valitsus peaks andma poliitilise suuna: me ei võta kõige kallimat lahendust, läheme mõistlikku teed mööda,» rõhutas Kaljuvee.

Esimesele saateküsimusele, kas peate võrguteenuse kvaliteeti madalast elektrihinnast tähtsamaks, vastas jaatavalt 15,8 ja eitavalt 84,2 protsenti 152 helistajast.

Teisele saateküsimusele, kas taastuvenergia tasu tuleks jõuliselt vähendada, vastas jaatavalt 73,4 ja eitavalt 26,6 protsenti 278 helistajast.

Tagasi üles