Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Baltika Grupi kasum langes aastaga 119 000 eurot

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Montoni kollektsioon Eesti sportlastele PyeongChangi taliolümpiamängudeks. "1918"
Montoni kollektsioon Eesti sportlastele PyeongChangi taliolümpiamängudeks. "1918" Foto: Mihkel Maripuu

Kui eelmisel aastal oli Baltika Grupi kasum 177 000 eurot, siis selle aasta lõpetas ettevõte 58 000 euro suuruse puhaskasumiga. 

Tänu neljanda kvartali headele tulemustele lõpetas Baltika Grupp 2017. aasta kasumiga. Neljanda kvartali puhaskasumiks oli 920 000 eurot, mis ületab eelmise aasta sama perioodi tulemust 300 000 euro võrra.

Kasvule aitas ennekõike kaasa Balti jaeturg, mis näitas neljandas kvartalis kaheprotsendilist müügikasvu võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Balti regiooni jaeäri elavnes peale kolme kvartali pikkust languse perioodi ning saavutas neljandas kvartalis kaheprotsendilise müügikasvu võrreldes eelmise aasta neljanda kvartaliga. 

Müügi kasvule aitas kaasa nii tehingute arvu kui keskmise ostu suurenemine. Aasta kokkuvõttes oli jaemüük 39,5 miljonit eurot vähenedes eelmise aastaga võrreldes ühe protsendi. «Jaeäris oli neljandas kvartalis Baltika Grupile oluliseks projektiks pop-up poe avamine Soomes, läbi mille kaardistame uuele turule sisenemise võimalust,» kommenteeris Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder jaeturgude arenguid.

Hulgi- ja frantsiisimüük vähenes neljandas kvartalis seitse protsenti ja oli 0,86 miljonit eurot. Hulgi- ja frantsiisimüügi mahtu kasvatasid hiljuti lisandunud Serbia turg ning kaubamajade kett Peek & Cloppenburg Sakasamaal ja Austrias. Neljanda kvartali müügi languse peamine põhjus oli Ida-Euroopa frantsiisipartnerite keerulisem majanduslik olukord ning väiksem nõudlus uute tellimuste järgi.

Kui frantsiisimüük neljandas kvartalis vähenes, siis hulgimüük kasvas, mille üks põhjusi oli PyeongChang olümpiakollektsiooni toodete edukas müük partneritele. Aasta kokkuvõttes kasvas hulgi- ja frantsiisimüük viis protsenti ja oli 6,3 miljonit eurot.

Baltika Grupi e-poe müügitulu kasvas neljandas kvartalis 38 protsenti ning oli 0,43 miljonit eurot. Kokku võeti neljandas kvartalis vastu 7 300 tellimust 31st riigist. Aasta kokkuvõttes kasvas e-poe müügitulu 38 protsenti ja oli kokku 1,47 miljonit eurot.

«Teisel poolaastal ettevõttes rakendunud konservatiivsem kulupoliitika ja efektiivsem varude juhtimise protsess koos soodsamate sisseostu tingimustega taastas aasta lõpus brutokasumi kasvu ning päädis viimase viie aasta kõrgeima kvartalis teenitud brutokasumi marginaaliga», kommenteeris Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder ettevõtte majandusnäitajaid.

Ettevõtte brutokasumi marginaal oli neljandas kvartalis 54,9 protsenti, paranedes aastaga 3,1 protsendipunkti võrra. Kvartali brutokasumiks kujunes 7,1 miljonit eurot, mis on 0,5 miljonit eurot rohkem kui eelmise aasta võrreldav tulemus. Aasta kokkuvõttes oli ettevõtte brutokasum 23,7 miljonit eurot.

Aasta kokkuvõttes suurenes Baltika müügitulu ühe protsendi. Ettevõte lõpetas 2017. aasta 58 000 euro suuruse puhaskasumiga, eelmise aasta kasum oli 177 000 eurot.

Tagasi üles