Alternatiivkütusega autode müük kasvab tohutul kiirusel (1)

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Volvo V60 pistikhübriid
Volvo V60 pistikhübriid Foto: SCANPIX

2017. aastal kasvas kogu Euroopa Liidus alternatiivkütustel sõiduautode müük väga kiires tempos ja kokku müüdi antud segmendis Euroopa Liidu liikmesriikides ligi 853 tuhat uut sõiduautot, mis oli 39,7 protsenti rohkem kui 2016. aastal, teatas AMTEL.

Põhjuseid antud kasvu on mitmeid: autotootjate aina laienev mudelivalik, eriti hübriid- ja elektriautode poolel, enamike EL riikides kehtivad soodustused hübriid- ja elektriautodele ning samuti kasvav keskkonnateadlikkus tarbijate hulgas.

«Alternatiivkütused ja erinevad arengud selles vallas on märk sellest, et autotööstus liigub jõudsalt muutuste suunal,» kommenteeris AMTELi juhatuse liige Keijo Kaasik. «Paljuski tingivad neid muutuseid Euroopas paari aasta pärast kehtima hakkavad oluliselt rangemad heitmete normatiivid. Autotootjad arendavad ja investeerivad selle nimel palju.»

Heites pilgu alternatiivkütuseid kasutavate sõiduautode müügile segmentide kaupa, siis on näha, et valdava osa kasvunumbrist andis hübriidautode müük. EL riikides müüdi eelmisel aastal kokku 431 504 hübriidautot (elekter) ehk koguni 54,8 protsenti rohkem kui 2016. aastal. Hübriidautode müük kasvas jõudsalt ka Eestis – kokku 1188 ehk 55,3 protsenti rohkem kui aasta varem. Lisaks müüdi mullu Eestis ka 330 uut hübriidi, millel CNG gaasiseade.

Tublisti kasvas EL riikides ka elektriautode müük, milliseid läks kaubaks ligi 100 tuhat ehk  53,7 protsenti enam kui aasta varem. Aga kui liita siia ka olemasolevad andmed kahest EFTA riigist, Norrast ja Šveitsist, siis oli saame müüginumbriteks enam kui 135 tuhat. Kogu sõiduautode müügist 2017. aastal oli pistikhübriidide- ja elektriautode osakaal ligi 1,5 protsenti.

2016. aastal toimunud kerge languse järel kasvas 2017. aastal veidi ka gaasiautode müük, aga seda peamiselt tänu paarile riigile ja põhiliselt LPG autode arvel. Uusi CNG autosid müüdi möödunud aastal Euroopa Liidus ligi 47 tuhat ehk 21 protsenti vähem kui aasta varem. CNG autode osakaal kogu autode müügist oli 2017. aastal ca 0,3 protsenti.

«Eri autotootjate strateegiad uue tehnoloogia ja elektri jõul liikuvate sõidukite poole liikumisel on erinevad,» lisas Keijo Kaasik. «Regiooniti on täna populaarseimad eri tüüpi hübriidid – peamiselt elektri ja CNG hübriidid. Nende levikut Euroopa riikides suunavad maksusüsteemid ja tootjate müügi- ja tootmisstrateegiad.»

Kaasiku sõnul võib kuni elektriautode lõpliku võidukäiguni näha kõigi eelduste kohaselt nende trendide pidevat süvenemist. «Rõõm on tõdeda, et Eesti turg on uute tehnoloogiate osas võrdlemisi kiiresti adapteeruv ning eesrindlik. Soodsate asjaolude valguses tehakse Eesti mõistes märkimisväärseid autopargi otsuseid kiiresti. Seeläbi  saavutatakse ka märkimisväärset majanduslikku kokkuhoidu olukorras, kus kulusurve kummitab ettevõtjaid väga mitmest küljest,» ütles Kaasik

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles