Kuus populaarset Ajakirjade Kirjastuse ajakirja liiguvad otse Ekspress Grupi alla

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Naisteajakirjad Eesti Naine ning Anne ja Stiil
Naisteajakirjad Eesti Naine ning Anne ja Stiil Foto: Laura Oks

Kuus populaarset ajakirja - Eesti naine, Anne ja Stiil, Pere ja Kodu, Oma Maitse, Tervis Pluss ja Jana - liiguvad Ekspress Grupi ja Suits Meedia hiljutise kokkuleppe kohaselt selle aasta jooksul Ajakirjade Kirjastuse alt ära Ekspress Grupi alla.

Ekspress Grupp ja Suits Meedia sõlmisid lepingu, millega korraldavad ümber AS-i Ajakirjade Kirjastus tegevuse, teatas Ekspress Grupp börsile. «Muutuse järel hakkab Ajakirjade Kirjastusele kuuluvat kuut kuukirja ja nädalakirja Kroonika välja andma Ekspress Meedia ning kirjastuse ülejäänud väljaanded liituvad SL Õhtulehega.»

Tehingu kohaselt võtab Ekspress Grupi tütarettevõte Ekspress Meedia üle Ajakirjade Kirjastusele kuuluvate kuukirjade (Eesti Naine, Anne ja Stiil, Pere ja Kodu, Oma Maitse, Tervis Pluss ja Jana) ning nädalakirja Kroonika väljaandmise.

AS Ajakirjade Kirjastus koos ülejäänud väljaannetega liidetakse AS-iga SL Õhtuleht ja firmad jätkavad ühinemise järel nime all AS Õhtuleht Kirjastus. Liitumine viiakse lõpule 2018. aasta jooksul, kuna tehingu peab kinnitama konkurentsiamet.

Seni jätkab Ajakirjade Kirjastus tegevust eraldiseisvalt. Uue ühinenud ettevõtte AS Õhtuleht Kirjastus omanike struktuur ei muutu. See jääb endiselt kuuluma 50 protsend ulatuses Ekspress Grupile ja 50 protsendi ulatuses Suits Meediale. 

Ettevõtte sõnul tehakse ümberkorraldused ajakirjade parimat tulevikku silmas pidades. Muudatuse peamine eesmärk on leida Ajakirjade Kirjastuse paberväljaannete sisule parem veebiväljund, integreerides need senisest rohkem ettevõtte omanike Ekspress Grupi ja Suits Meedia tugevate veebiplatvormidega.

«Aastal 2018 ei ole mõistlik alustada panustamist uue suure veebikeskuse ülesehitamisse, vaid tuleb leida sünergiat olemasolevate platvormidega ehk Delfi ja Õhtulehega. Ühtegi praegu väljaantavat ajakirja ei ole plaanis sulgeda. Ajakirjade tellijate jaoks jäävad kõik tellimused praegusel kujul kehtima,» märkis Ekspress Grupp börsiteates.

Ekspress Grupi 2016. aasta konsolideeritud käive koos ühisettevõtete 50-protsendilise käibe osaga oli ligi 63 miljonit eurot. Ekspress Grupi sajaprotsendilisse omandusse tulevate ajakirjade müügitulu hakkab pärast tehingu toimumist kajastuma täies ulatuses kontserni müügituludes ja selle muutuse mõju saab olema ligikaudu kaks miljonit eurot aastas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles