Uuring: meediareklaamiturg kavas möödunud aastal 3 protsenti

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Reklaamid ajalehes Pärnu Postimees.
Reklaamid ajalehes Pärnu Postimees. Foto: Pärnu Postimees

Eesti meediareklaamiturg kasvas eelmisel aastal võrreldes tunamullusega kaks korda kiiremini ehk 3 protsenti, selgub Kantar Emori värskest uuringust; enim kasvasid suhtarvuliselt reklaaminvesteeringud raadiosse, internetikanalitesse ja otsepostitustesse.

Koos otsepostitustega ületas Eesti meediareklaamiturg 100 miljoni euro piiri, mis teeb 77 eurot elaniku kohta ja püsib näitaja juures 0,45 protsenti sisemajanduse koguproduktist (SKP). Suurima osa reklaamirahast saab 25 protsendiga televisioon, 20 protsendiga internet, 17 protsendiga ajalehed ja 15 protsendiga välimeedia, teatas Kantar Emor-

Enim kasvasid mullu suhtarvuliselt reklaamiinvesteeringud raadiosse, internetti ja otsepostitustesse, ütles Kantar Emori Balti regiooni juht Margo Veskimägi.

«Lisaks välimeediale ja otsepostile kujunes teiste meediatüüpide jaoks parimaks 2017. aasta viimane kvartal, nii näiteks ei ole ajalehtede turul olnud kvartaalset kasvu enam kui kaks aastat, aga nüüd see juhtus,» lausus ta. «Internet naasis kahekohaliste kasvunumbrite juurde ja ka teleturul tõi teine poolaasta enam kui 3,5-protsendilise kasvu.»

Veskimägi sõnul ei olnud heade tulemuste ainsaks põhjuseks oktoobris toimunud kohalike omavalitsuste valimised, ehkki nende mõju küündis kolmandikuni teisel poolaastal reklaamiturule lisandunud rahast. Tublit kasvu näitasid ka mitmed teised sektorid nagu mööbel, autod ja jaekaubandus. Suurematest tooteharudest kasvas peaaegu kahekordseks kütte- ja määrdeainete meediareklaam.

Meediareklaami mahud vähenesid isikliku hügieeni- ja kodukaupade, aga ka nii alkohoolsete kui mittealkohoolsete toodete vallas – siin vähendas enamus suuremaid reklaamijaid panuseid. Mõned ujusid siiski ka vastuvoolu – GlaxoSmithKline, Colgate-Palmolive kõrval tegid seda ka piiriäärsed alkoholikauplused.

Kui vaadata meediakanaleid kokku – välja arvatud otsepost – on kolm suurimat reklaamijat Eestis Telia, Elisa koos Starmaniga ja Selver. Rahvusvahelistest reklaamijatest on Eestis suurim tegija Reckitt Benckiser. Enim panustavad aga otsepostitustesse jaekaubandusketid Coop, Selver, Maxima ja Rimi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles