Eesti rahandusministeeriumi kolmapäeval, 14. veebruaril kinnitatud maakonnaplaneeringutega kolmes Eesti maakonnas määrati ühtlasi kindlaks lõplik Rail Balticu raudteetrass ja raudtee esialgne projekt.
Eesti otsusega jõudis Rail Balticu raudteetrassi määramine kõigis kolmes Balti riigis lõpule (2)
Lätis kinnitati kogu trassi ruumiline planeerimine Läti valitsuse otsusega 2016. aastal, millele järgnevalt kinnitas Leedu valitsus 2017. aasta jaanuaris Kaunase ja Leedu-Läti piiri vahelise lõigu Leedus*.
Eesti otsusega on lõpule jõudnud Rail Baltica raudtee ruumiline territoriaalplaneerimine ja esialgne tehniline projekt Balti riikides. Eesti lõpliku trassi kõige sobivama variandi üle toimus avalik arutelu kõigis maakondades, mida uus raudteeliin läbima hakkab – Harjumaal, Raplamaal ja Pärnumaal.
Rail Balticu raudtee Eestit läbiva lõigu planeerimismenetluse käigus korraldati 86 avalikku arutelu ja kuulati ära kõik esitatud arvamused, sh erinevate vabaühenduste omad, ning võimalusel neid arvestati. Kokku võttis aruteludest trassi üle osa 4214 osalejat ja huvilist.
«Ruumiline planeerimine ja esialgne tehniline projekt on Rail Balticu üldprojekti planeerimisetapi elluviimisel põhilised tegevused. Nüüd on Rail Balticu planeerimisetapp täielikult lõpule jõudnud,» lausus ühisettevõtte RB Rail ASi tegevjuht ja juhatuse esimees Baiba Rubesa.
Tema sõnul on järgmiseks sammuks keskenduda kõigi kolme riigi Rail Balticu taristu konsolideeritud esialgsele tehnilisele projektile ja üksikasjalikule tehnilisele projektile.
* Kaunase ja Leedu-Poola piiri vahelise lõigu trass sõltub uuendamise teostatavusuuringu tulemustest.