Rõivaste ja tarbekaupade müügiga tegelev PEPCO avab juunis esimese poe Tallinnas ning plaanib pärast seda Eestis väga kiiresti laieneda.
Suur jaemüügikett PEPCO siseneb pauguga Eestisse (6)
Euroopa jaemüügikett PEPCO teatas täna plaanist siseneda Eesti turule ja laieneda hoogsalt. Esimesed kauplused tahetakse avada tänavu juunis ja plaanide kohaselt tahetakse esimese tegutsemisaastaga juba avada 13 kauplust. Veelgi enam, aastaks 2020 kavatseb jaekett omada Eestis kokku lausa 26 poodi.
Märtsis kavatseb PEPCO avada oma esimese poe ka Lätis, Leedus on nad juba esindatud. «Meil on väga hea meel teatada, et PEPCO laieneb veel ühte Balti riiki. Alates juunist saavad Eesti kliendid külastada meie kauplusi ja saada osa meie suvepakkumistest. Oleme kindlad, et meie tooted pälvivad kohalike klientide huvi,» märkis ettevõtte Kesk- ja Ida-Euroopa juht Marcin Stanko saadetud pressiteates.
PEPCO kauplused hakkavad asuma üle Eesti, peamiselt rohkem kui 10 000 elanikuga linnades. Aastaks 2020 peaks ettevõte Eestis andma tööd rohkem kui 200 inimesele. PEPCO kauplused on soodsamast hinnaklassist ja müüvad meeste-, naiste- ja lasteriideid, aluspesu, aksessuaare, mänguasju, kodukaupu, kodutekstiili jms. Ettevõtte sortimendist moodustavad rõivad, kingad ja aluspesu ligi 60 protsenti ja ülejäänu on üldkaubad. Enda sõnul on ettevõte praegu üks suurimaid lasteriiete jaemüüjaid Kesk- ja Ida-Euroopas.
Hetkel on ettevõttel üle 1300 kaupluse lisaks Lätile ja Leedule veel Tšehhis, Horvaatias, Ungaris, Poolas, Slovakkias, Sloveenias, Rumeenias. Ettevõtte palgal on hetkel umbes 12 000 töötajat.
PEPCO turule sisenemine ei saa kindlasti kerge olema
Prisma peremarketi kommunikatsioonijuht Piret Lankots ütles Postimehele, et Prisma ei pea PEPCOt otseseks konkurendiks, sest Prismades on müügil väga lai valik nii toidu- kui tööstuskaupu. Uue tulija laienemisplaane peab Prisma realistlikuks, aga hüpermarketitega need konkureerima ei asu. «Meil on heameel, kui soodsate riiete ja kodukaupade valik turul laieneb ja loodetavasti tarbijad sellest vaid võidavad,» ütles Lankots.
Selveri juhatuse esimees Kristi Lomp nentis uue jaeketi tulekut kommenteerides, et Eestis on kaubandusturul konkurentsiolukord niigi väga pinev. Tema sõnul kaupmehed teevad pingutusi ja investeerivad, et püsida konkurentsis ning pakkuda parimat teenust. Eesti turul tegutseb Lombi sõnul hetkel kümme jaeketti, millest viis on suured, haarates 80 protsenti kogu turust. «See on Euroopas ja maailmas erakordne olukord. Tavapäraselt võiks öelda, et konkurents muudab meid tugevamaks, kuid antud hetkel, turu ülekülluse tõttu, võivad kaupmehed hoopis nõrgemaks jääda ja ka poode sulgeda,» ütles Lomp.
Selveri juht lisas, et Eesti on kaubanduspinna ja elanike suhtarvu poolest Euroopa esimeste riikide seas ja seega on konkurents juba niigi tihe, mistõttu ei saa PEPCO jaeketi turule sisenemine kindlasti kerge olema. Esimese aastaga 16 erineva poe avamist peab Lomp realistlikuks, kuid kuna PEPCO on suunatud just soodsatele riietele ja kodukaupadele, siis ei pea Selver ketti otseseks konkurendiks.
Riidemüügiga tegelev ettevõte LPP Estonia, kes esindab Eestis selliseid kaubamärke nagu Reserved, Cropp, House ja Mohito, ei soovinud PEPCO turule tulekut kommenteerida. LPP Estonia omab Eestis 32 poodi ning PEPCO pakub oma plaanitava 26 poega ettevõttele korralikku konkurentsi. Kommentaarist keeldus samuti teine suur kiirmoe müüja H&M, kes omab Eesti hetkel kümmet kauplust ja avab üsna pea üheteistkümnenda.
Viimane suur ülemaailmne jaekaubandustegija, kes Eesti turule sisenes, oligi H&M. Kiirmoekett avas oma esimesed poed Eestis aastal 2013 ning laienes siin mõne aasta jooksul kiiresti.
Juba aastaid on spekuleeritud Saksa odavmüügiketi Lidl Eestisse tuleku üle, kuid siiani pole see teoks saanud. Tõsi, vahepeal küll ostis Lidlit esindav ettevõte Eestis poe ehituseks sobivaid krunte kokku. Kauppalehti kirjutas eelmisel sügisel, et Lidl plaanib Eestisse ja Lätisse laieneda 2020. aastal. Leedus on Lidl juba kohal.