Riigi raudteefirmast EVR Cargost kujuneb kaalukaim mängija, kui Eesti soovib haarata Hiina äridelegatsiooni poolt meile pakutavat võtmerolli nn uue siiditee arendamises.
EVR Cargo avab Eestile siiditee väravad (1)
"Eesti on uue siiditee (One Belt, One Road) üks võtmeriike, mille kaudu Hiina Euroopa Liidu turule siseneda võiks. Koostöökokkulepe Eesti Kaubandus-Tööstuskojaga aitab Hiinal kindlasti seda eesmärki täita," ütles Pekingi Kaubanduskoja asedirektor Wang Chanying sellel nädalal Tallinna külastades.
Uue siiditee all mõeldakse Hiina ja Euroopa vahele rajatavaid võimsaid kaubaveolahendusi.
Tallinna Sadama juhi Valdo Kalmu sõnul on võimalik koostöö Hiina ettevõtetega kõige tõenäolisem koos riikliku raudtee-ettevõttega EVR Cargo.
"Meiepoolne huvi ja avatus on koostööks Hiina ettevõtetega loomulikult olemas. Möödunud aasta sügisel oli näha teatud aktiisvust, aga pigem tegeleme siin koos Eesti Raudteega, proovime regulaarronge käima panna, seal on rohkem meie fookus," ütles Kalm BNS-ile.
"Möödunud aastal hiinlased tõesti külastasid meid ja oli mitu suurt ettevõtet, aga praegu viimasel ajal arenguid pole," ütles Kalm.
Tallinna Sadama huvi oleks saada Hiina logistikaettevõte või jaotuskeskus Eestisse, läbi mille saaks teenindada Skandinaavia turgu, Baltimaid ja Venemaad. Samuti on huvi turismialaseks koostööks, nii kruiisi- kui ka liinilaevade osas.
Sel nädalal külastas Pekingi äridelegatsioon Eestit Pekingi nädal Tallinnas 2018 raames.
Esmaspäeval sõlmis Eesti Kaubandus-Tööstuskoja peadirektor Mait Palts ja Pekingi Kaubanduskoja asedirektor Wang Chanying koostöökokkuleppe, millega soovitakse tihendada omavahelist koostööd turismi ja infotehnoloogia valdkondades.