Swedbank avab tänavu uue viipemakseid pakkuva mobiiliäpi, pank loodab äpi prooviversiooni klientideni tuua selle aasta esimeses pooles.
Swedbank plaanib sel aastal mobiilimakseid võimaldama hakata
«Swedbanki mobiiliäpi kasutajate arv suurenes mullu märkimisväärselt, jõudes Eestis 270 000 aktiivse kasutajani,» sõnas Swedbanki digikanalite juth Tanel Lips. «Neist veerand miljonist inimesest kasutab mobiilipanka iga päev 56 protsenti. Jõudsalt tõusis ka viipemaksete populaarsus – 2017. aasta lõpuks oli välja antud üle 300 000 viipekaardi, millega ainuüksi detsembri jooksul tehti üle miljoni makse PIN-koodi sisestamata.»
Lipsi sõnul näitavad need protsessid, et kliendid on valmis järgmiseks sammuks viipemaksetega, milleks pole füüsilist kaarti poes vaja. «Juba lähitulevikus saab telefoniga poes maksta, pannes selle lihtsalt makseterminali lähedale,» lisas Lips.
Swedbank plaanib uue mobiilipanga arendamisesse kaasata ka kliente. «Uue rakenduse loome koostöös klientidega, sest usume, et just nemad oskavad meile kõige täpsemini öelda, mida ja kuidas peaksime mobiilipangas lahendama,» rääkis Lips.
Uue mobiiläpi prooviversioon jõuab klientideni arvatavasti käesoleva aasta esimeses pooles. «Uue rakenduse testversioon ilmub aasta esimeses pooles. Sealjuures on oluline märkida, et uus mobiiliäpp toetab vaid tugevaid isikutuvastusvõimalusi, mis tähendab, et sinna paroolikaardiga logida ei saa. Selleks tuleb kasutada turvalisemaid lahendusi nagu Smart-ID, Mobiil-ID või PIN-kalkulaator,» märkis Lips.
Esialgu saab Swedbanki uue mobiiliäpi viipemakseid kasutada üksnes Androidi operatsioonisüsteemiga nutiseadmetes. Pank loodab, et ka Apple otsustab varsti tulla oma lahendusega ka Baltikumi turule – töö selle nimel käib.
Paralleelselt uue prooviversiooni väljatulekuga jääb esialgu alles ka senine Swedbanki mobiilipank. Pank soovitab testimise perioodil kindlasti alles hoida ja kasutada mobiilipanga praegust rakendust, kuna erinevalt prooviversioonist sisaldab see kõiki mobiilipanganduse funktsioone.