Põhjamaade toiduainekontsern Orkla soovib ühendada kaks gruppi kuuluvat Eesti ettevõtet üheks juriidiliseks isikuks. Kuigi Kalevi ja Põltsamaa Felixi kaubamärkide, tootmises ja juhtimises ühinemine muudatusi kaasa ei too, muutub mõlema juriidiline nimi Orkla Eesti ASiks.
Kaks eestlaste armastatud kaubamärki ühendatakse ühe ettevõtte alla
Täna allkirjastatud kahe ettevõtte ühinemislepingu kohaselt muutub AS Kalevi ärinimi Orkla Eesti ASiks. Põltsamaa Felix AS liidetakse Orkla Eesti ASiga, juriidiline ühinemisprotsess jõuab äriregistri kinnitusega eelduslikult lõpule aprillis.
Ühinemine ei puuduta Kalevi ja Felixi tootmistegevust ega tugevaid kaubamärke, mõlemad tehased nii Jüris kui Põltsamaal jätkavad tootmist seniste kaubamärkide ja toodetega. Üksnes pakendite tagaküljelt leiab edaspidi vaid väikeses kirjas Orkla Eesti ASi nime.
«Tarbija jaoks ei muutu kahe ettevõtte ühinemisega midagi – Harjumaal asuvas tehases valmistatakse jätkuvalt Kalevi komme ja šokolaadi ning Jõgevamaal Põltsamaa nime kandvaid mahlu ja hoidiseid,» selgitas ligi viis aastat nii Kalevit kui Põltsamaa Felixit juhtinud Kaido Kaare.
Tema sõnul on juriidiline ühinemine loogiline jätk kahe ettevõtte juhtimise ja mitmete tugisüsteemide ühendamisele viimase viie aasta jooksul. «Ühiselt saame paljusid protsesse lahendada tõhusamalt kui paralleelselt toimetades,» rääkis Kaare.
AS Kalev on Eesti suurim ja vanim magusatootja, mille põhitegevuseks on šokolaadi- ja suhkrukondiitritoodete tootmine ja müük.
AS Põltsamaa Felix on kõige laiema toiduainete valikuga toiduainetetootja Eestis, tootes ja turustades ligi 350 toodet neljateistkümne eri kaubamärgi all. Mõlema ettevõtte peamisteks turgudeks Eesti kõrval on Skandinaavia riigid ja Baltimaad.
Orkla on Norra päritolu juhtiv toiduainete ja esmatarbekaupade kontsern Põhjamaades ja Balti riikides, valitud turgudel Kesk-Euroopas, Venemaal ja Indias. Kontserni käive ulatus 2016. aastal 4,2 miljardi euroni, kontsernis töötab kokku rohkem kui 18 000 inimest.