Alates 1. veebruarist Swedbank uusi paroolikaarte enam ei väljasta. Olemasolevaid paroolikaarte saab kasutada kuni 2019. aasta 1. veebruarini.
Ajastu lõpp: Swedbank lõpetab paroolikaartide väljastamise
Tuleva aasta sügisel jõustuv üleeuroopaline seadusemuudatus piirab turvalisuse huvides paroolikaardiga tehtavaid tehinguid oluliselt, muutes kaardi tulevikus kasutuks.
Swedbanki klienditeenuste juhi Ede Raagmetsa sõnul on üle 20 aasta kasutusel olnud paroolikaardid jäänud tänaseks kiirelt arenevale tehnoloogiale jalgu, sellest ka seadusemuudatus. Hetkel kasutab ainult paroolikaarti interneti- või mobiilipangas toimetamiseks ligikaudu 230 000 Swedbanki klienti, kuid nende arv väheneb kiiresti.
«Täna on juba olemas mitmeid turvalisemaid võimalusi panga- ja muude e-teenuste kasutamiseks – Smart-ID, ID-kaart, mobiil-ID või PIN-kalkulaator. Meie jaoks on äärmiselt oluline leida igale kliendile sobivaim lahendus. Kuigi paroolikaarte saab veel aasta jooksul kasutada, soovitame mõne teise vahendi kasutusele võtmist viimasele hetkele siiski mitte jätta,» rõhutas Raagmets.
Viimasel ajal on Raagmetsa sõnul väga populaarseks muutunud Smart-ID, mis sobib hästi nutiseadmete kasutajatele – teenus on tasuta. Smart-ID on Eestis juba kasutusele võtnud enam kui 140 000 inimest.
«Smart-ID saab nii iseseisvalt nutiseadmesse alla laadida kui ka pangakontoris vormistada,» rääkis Raagmets.
«Eakamatele klientidele, kes nutiseadmeid ei kasuta, võib näiteks sobida PIN-kalkulaator, mis loob automaatselt ühekordseid paroole. Pangakontori töötajad tutvustavad hea meelega, kuidas PIN-kalkulaatorit kasutada,» sõnas Raagmets.
Kui inimene on juba võtnud kasutusele mõne alternatiivse lahenduse, ei pea paroolikaarti tingimata panka tagastama.