Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kas transport on hüve või probleem?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Siim Kallas
Siim Kallas Foto: Laura Oks

Transpordivolinik Siim Kallas rääkis Tallinna Tehnikaülikoolis peetud avalikul loengul, et Euroopa juhtivates asutustes on transporti käsitletud probleemina, mida tuleks vähendada.

 

«Euroopa juhtivates asutustes on olnud siiamaani ettekujutus, et transpordist räägitakse ainult dekarboniseerimise võtmes,» nentis Kallas. Tema sõnul tuleb levinud  ettekujutuse kohaselt transporti piirata. «See reostab keskkonda, teeb lärmi ja igasugused ollused lendavad õhus.»

«Meile, kes me tuleme ühiskonnast, kus liikumine oli poliitiliselt väga piiratud, on see vastuvõetamatu seisukoht,» kommenteeris ta.

Nüüdseks on Kallase kinnitusel aga jõutud järeldusele, et liikumise piiramine ei ole võimalus, kuna transport on aluseks siseturule ja äritegevusele. «Esimene tõde on see, et majandus ilma transpordita ei ole võimeline toimima.»

«Meil ei ole transpordiga lihtne. Transport on kasvatanud süsinikdioksiidi väljalaskmist samal ajal, kui teised sektorid seda vähendavad,» tõdes aga Kallas.

Euroopa Komisjon vastu ulatusliku strateegia «Transport 2050», mille eesmärk on luua turvaline ja konkurentsivõimeline  transpordisüsteem Euroopa Liidus. Euroopa Komisjonis kinnitatud strateegia peamiseks eesmärgiks on sajandi keskpaigaks vähendada transpordist tulenevat heidet 60 protsenti, lõpetada tavakütusega autode kasutamine linnades ning kasutada lennunduses 40 protsendi ulatuses vähese CO2-heitega keskkonnasäästlikke kütuseid.

Märksõnad

Tagasi üles