:format(webp)/nginx/o/2018/01/18/7494419t1ha5b5.jpg)
Kui Soome ettevõtja Peter Vesterbacka ehitaks Tallinna ja Helsingi vahele merepõhjaaluse tunneli 15 miljardi euro eest, siis OÜ Ankurtunneli juhi Toomas Petersoni sõnul maksaks ankurtunnel kaks ja pool korda vähem.
Kui Soome ettevõtja Peter Vesterbacka ehitaks Tallinna ja Helsingi vahele merepõhjaaluse tunneli 15 miljardi euro eest, siis OÜ Ankurtunneli juhi Toomas Petersoni sõnul maksaks ankurtunnel kaks ja pool korda vähem.
Peterson rääkis ETV saates «Ringvaade», et seitsme kuni kümne aasta pärast tekib kindlasti vajadus Tallinna-Helsingi tunneli järele, vahendab ERRi uudisteportaal. See aitaks ka Eesti majandust kasvatada.
Peterson on aga seda meelt, et Vesterbacka merealuse tunneli asemel tuleks 40 meetri sügavusel merepõhjas kulgev ankurtunnel hoopis kaks ja pool korda odavam. Ta selgitas, et ka merepõhjaalune tunnel tehakse betoonist, kuid sinna kulub materjali rohkem, lisaks on merepõhjaalune tunnel 100 kilomeetri pikkune.
Petersoni sõnul, kes valmistab projekti ette koostöös TTÜ teadlastega, maksab ankurtunnel üksi 2,5 miljardit eurot, kuid koos otsajaamadega läheks see kokku maksma seitse-kaheksa miljardit eurot.
Loe lähemalt ERRi uudisteportaalist.