Eestlased kulutasid mullu 115 miljonit eurot mobiiltelefonidele

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
iPhone X müük kergitas märgatavalt Eestis müüdavate mobiilide käivet.
iPhone X müük kergitas märgatavalt Eestis müüdavate mobiilide käivet. Foto: Reuters/ScanPix

Eestis osteti 2017. aastal pea 402 000 uut mobiiltelefoni, kokku 115 miljoni euro eest, selgus turu-uuringufirma GfK Retail and Technology uuringust.

Võrreldes 2016. aastaga osteti 2600 mobiiltelefoni vähem, kuid rahaliselt kulutati kuus miljonit eurot rohkem, teatas Tele2. Tele2 müügi- ja turundusdirektori Kristjan Seema sõnul kinnitab müügikäibe kasv, et Eesti tarbijad eelistavad üha kallimaid seadmeid.

«Uute seadmete soetamisel on olulised kriteeriumid äärest ääreni ekraan, tipptasemel kaamera ja vastupidav aku. Eelistatakse tootjate kõige uuemaid mudeleid,» rääkis Seema. Ta lisas, et  2017. aasta sügisel turule tulnud iPhone’i kalleim mudel X kadus poelettidelt uskumatu kiirusega ja see näitab, et hind ei ole telefoni valimisel kõige olulisem kriteerium.

GfK uuringu kohaselt oli mullu keskmiseks telefoni müügihinnaks 287 eurot, 2016. aastal osteti jaeturul telefon keskmiselt 270 euroga. Keskmiseks hinna kasvuks teeb see 6,5 protsenti. Seema hinnangul kergitas iPhone´i mudel X, kui läbi aegade kallim Eestis müüki tulnud nutitelefon, kogu turu keskmist telefonide müügihinda.

GfK andmetel oli ostetud telefonidest möödunud aastal üle 82 protsendi nutitelefonid. Nuputelefonide müük näitas GfK statistika kohaselt detsembris võrreldes aasta teiste kuudega peaaegu kahekordset kasvu. «Tegu on hetkelise tõusuga, sest statistika kohaselt on nuputelefonide müük siiski endiselt väikses langustrendis. Tõenäoliselt mõjutasid detsembrikuist müügikasvu vanemale generatsioonile jõulukingiks soetatud telefonid, näiteks turul elevust tekitanud Nokia 3310 ja Doro,» lisas Seema.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles