Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel
Saada vihje

Spikker Simsonile: mida Eesti ühistransport tegelikult vajab (15)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Maakonnaliini buss.
Maakonnaliini buss. Foto: Mailiis Ollino / Pärnu Postimees

Maakondliku ühistranspordi pileti hind pole reisijatele probleem, näitavad mitu Eestis viimastel aastatel valminud teadustööd. Tasuta ühistranspordi asemel vajab bussivõrk kasutajate tagasivõitmiseks hoopis ulatuslikku reformi. Põhjamaades on hajaasustusega tegeldud aastakümneid ning on leitud ka töötavad transpordimudelid, ent Eesti pole neile üleminekul isegi stardipaku lähedale jõudnud.

«Hoiab inimesed maal elamas, jätab neile raha alles ja paneb vähem autot kasutama.» See on praegu valitsuse peamine lööklause tasuta maakondliku ühistranspordi kehtestamiseks. Nii üllatav kui see ka pole – värsked uurimused näitavad, et seos põhjuse ja tagajärgede vahel on tegelikult õhkõrn.

Tartu Ülikooli tudeng Oliver Mettis uuris läinud suvel kaitstud bakalaureusetöös 246 juhuslikult valitud Jõgevamaa inimeselt, miks nad liikumiseks autot eelistavad ja millega nad ühistranspordis rahul pole.

Tagasi üles