Päevatoimetaja:
Sander Silm

Möödunud aastal sõideti Elroniga rohkem kui kunagi varem

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Elron reisirong Valga jaamas
Elron reisirong Valga jaamas Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Elroni rongidega sõideti eelmisel aastal üle 7,3 miljoni korra, reisijate arv on kasvanud 8 protsenti.

«2017. aasta oli Elronile igas mõttes edukas – suurenes nii rongisõitjate arv kui ka piletimüügi tulu,» ütles Elroni juhatuse esimees Andrus Ossip. Esmakordselt Elroni ajaloos ületati detsembris 7 miljoni reisija piir. Varem pole reisijate arv ühe aasta jooksul nii kõrgele küündinud. «Eriti edukas oli möödunud aasta suvi, mil suutsime kolmel järjestikusel kuul – nii juunis, juulis kui ka augustis püstitada piletitulu rekordi.»

«2017. aasta jooksul tehti Elroni rongidega 7,33 miljonit reisi, mis on pool miljonit sõitu ehk 8 protsenti rohkem kui 2016. aastal,» sõnas Andrus Ossip. Elroni mullune piletitulu kasvas aastaga 9 protsenti – 13,2 miljoni euroni.

Esimees ütleb, et möödunud aasta lõpus lisati Narva suunale ekspressrong ja Tallinna-Narva liinil on võrreldes ajaga enne uute rongide kasutuselevõttu väljumisi neljakordistatud ning sõitjate arv on näidanud kasvutrendi aasta-aastalt. «Selle lühikese ajaga, mil ekspress sellel liinil olnud on, tehti eelmise aasta lõpus kahekümne päeva jooksul Narva ekspressrongidega koguni 5000 sõitu.»

Tallinna ümbruses tehti kõige enam sõite 2017. aasta jooksul Tallinna-Paldiski (1 392 000), Tallinna-Riisipere (1 008 000) ja Tallinna-Aegviidu (928 000) liinil; kaugliinidest olid kõige populaarsemad Tallinna-Tartu (960 000 reisi), Tallinna-Viljandi (448 000 reisi) ja Tallinna-Narva (393 000) liinid. Keskmiselt tehti Elroni rongidega 20 000 reisi päevas.

Möödunud aasta lõpul tõstis Elron ka rongipiletite hindu keskmiselt 5 protsenti, mis tähendas, et piletihinnale lisandus 10-20 senti. Elroni müügi- ja arendusjuhi Ronnie Kongo sõnul tõsteti hindu sõiduplaani tihendamise, taristu kasutamise tõusu ja rongide läbisõidu kasvust tulenevate hooldus- ja remondikulude pärast. Lisaks mõjutasid hindu kütuse- ning tööjõukulude tõus.

Tagasi üles