Botnica naftaturu madalseisu tõttu suveperioodil rakendust ei leidnud

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jäämurdja Botnica.
Jäämurdja Botnica. Foto: Mihkel Maripuu

Tallinna Sadama tütarettevõttele TS Shipping OÜ kuuluv jäämurdja Botnica seisis terve suvise perioodi tulenevalt nafta- ja gaasitööstuse off-shore tööde turu madalseisust rakenduseta.

«Niisamuti kui ka kaks Soome sõsar offshore klassi jäämurdjad Nordica ja Fennica ning Rootsi firma Viking Supply seitse offshore klassi jäämurdjat oli ka Botnica seoses offshore turu jätkuva madalaseisuga, Euroopa Liidu (EL) sanktsioonidega ning madala nafta hinnaga sunnitud seisma ilma offshore tööta kuni jäämurdeperioodi alguseni ehk siis 20. detsembrini,» ütles TS Shippingu juhatuse liige Ülo Eero BNS-ile.

«Oleme küll aktiivselt otsinud tööd ka erinevates meredel asetsevates tuuleparkides ja muudes offshore suunitlusega projektides, kuid parem pole vabade töökohtadega ka seal ja pigem oodatakse ilmselt paremaid aegasid, nii nagu seda teevad ka Eesti omad merre ehitatavate tuuleparkide arendajad,» ütles ta ja lisas, et offshore turg on siiski vaikselt tõusmas.

Eero sõnul tagab Botnica jäämurdeleping, et kaubavood talviti Eesti sadamate suletuse tõttu Lätti või Soome üle ei koli. «Loota jäämurde organiseerimisel ainult 1963 ehitatud jäämurdja Tarmo peale oleks riskantne, seda enam, et Tarmo 1962 toodetud masinatele ja süsteemidele pole juba väga ammu varuosi saada,» märkis Eero. Lisaks Botnicale teenindab Soome lahte ka jäämurdja Tarmo ja Pärnu sadamat EVA-316.

Möödunud talvel aitas Botnica Soome lahel laevu kümme korda ning lõpetas talvise hooaja märtsis. Alates 8. märtsist on Botnica seisnud Tallinnas Paljassaare sadamas ooterežiimil.

Botnica omanikfirmal TS Shipping on Veeteede Ametiga allkirjastatud 10 aasta jäämurdeleping, mis lõpeb 2022. aastal ja katab talveperioodid alates 20. detsembrist kuni 20. aprillini. Veeteede Amet võib jäämurdeperioodil kasutada Botnicat ka muudeks laevale sobivateks töödeks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles