Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Facebooki uudisvoolt kaovad märkimismängud

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Facebooki postituste tüübid, mille levikut piiratakse.
Facebooki postituste tüübid, mille levikut piiratakse. Foto: facebook.com

Facebook annab teada, et postitused, mis käsivad sõpru märkida ja mingil moel reageerida, rikuvad lehe reegleid ega jõua enam nii kergesti kasutajate uudisvoogudesse.

Postitused stiilis «Laigi seda, kui sa oled Veevalaja» ja «Märgi M tähega sõber, kes sulle Mc-i eine peab välja tegema», on Facebooki arvates engagement bait ehk kaasamise meelitamine. Ettevõtte sõnul levivad sarnased postitused paljude inimeste uudisvoogudele, kasutades ära uudisvoo algorütmi läbi inimeste kaasamise. Kaasamise alla kuuluvad postituste laikimine, reageerimised, kommenteerimised ja sõprade märgistamised.

Käesolevast nädalast alustas Facebook aktiivsust meelitavate postituste levimise piiramist katsetama. Esialgu piiratakse kindlate inimeste ja lehtede postitusi. Selleks, et tagada kasutajatele autentsemat kogemust, on Facebooki meeskonnad vaadanud ja kategoriseerinud sadu tuhandeid postitusi, mis informeerivad masinõppe programmi. Programm omakorda tuvastab seda tüüpi peibutavaid artikleid ja neid kuvatakse uudisvoogudes vähem.

Postitused, kus aga küsitakse abi, nõu või soovitusi, nagu näiteks kadunud inimeste kuulutused või annetuste kogumine, jäetakse uuenduse poolt puutumata.

Piiratakse ainult postitusi, mis lähevad vastuollu uudisvoo väärtustega nagu postituse autentsus.

Kasutajad, kes selliseid postitusi teevad, võivad õige pea näha, et nende lehe kaasuse statistika langeb.

Tagasi üles