Kaks meest – üks Saare-, teine Mulgimaalt – tundsid end kehvasti, aga sõid ennast terveks ja nüüd aitavad seda teistelgi teha. Sven Nuum ja Teet Torim ei varja, et avastasid smuutid umbes viis aastat tagasi otsides lahendusi isiklikele tervisemuredele. Nuumil oli probleeme kopsudega ja selgus, et tema hädad olid suures osas põhjustatud ebaõigest toitumisest. Torimit vaevas kontoritöötajate seas laialt levinud krooniline väsimus. „Jõin 5-6 tassi kohvi päevas, sõin juhuslikult ja õhtul kell kuus valdas mind totaalne väsimus,“ meenutab Torim.
Supertoidud Boost Yourself aitavad lahendada terviseprobleeme
Oma organismi tugevdamiseks hakkasidki nad järjepidevalt valmistama ja tarbima smuutisid. „Komponentide nimekiri üha täienes ning üsna pea avastasime enda jaoks supertoitude maailma. Meie toidueelistused ja silmnähtavalt paranev enesetunne tekitasid mõistagi huvi ka kolleegides, sõprades ja tuttavates.
Oma ettevõtte, osaühingu BoostMe asutamiseni jõudsime 2015. aasta alguses. Meie esimene toode „Balance“, mida tänagi valmistame, tõstab immuunsust seitsme erineva vitamiini abil, selles on Eesti marjad ja erinevad omavahel kombineeritud seemned. Töötasime selle välja minu organismi vajadustest lähtudes, aga samade muredega inimesi oli ja on jätkuvalt palju,“ ei tee Torim saladust.
Järgmine, aga hoopis teistsugune segu sündis Sven Nuumi tervise turgutamiseks. Tema vajab rohelisi smuutisid, milles on sootuks teised koostisosad: odra- ja nisuoras, erinevad vetikalised jne. „Rohelisi smuutisid on inimesel endal väga raske õigesti teha ja komponente doseerida nii, et segu ka maitsev oleks. Marjade ja seemnetega on kordades lihtsam,“ selgitab Torim.
Iga järgnev BoostMe supertoidusegu ongi tema kinnitusel välja kasvanud mingist konkreetsest vajadusest: “Mul on kaks last, kelle menüüs on smuutid aukohal ja kellele mõeldes oleme tootmiseks kõvasti inspiratsiooni saanud. Kui süüa lihtsalt marju, siis nende efekt ei võimendu. Saja grammi meie toote saamiseks kulub seitsesada grammi marju ja tulemus on samavõrd jõulisem.“
Esikohal kohalik tooraine
kaubamärgiga Boost Yourself tooteid pakkuv BoostMe kasutab oma toodetes võimalikult palju kohalikku toorainet – must sõstar, arooniad, kibuvits, astelpaju, metsmustikas, pohl, jõhvikas, õietolm, kanepiseemned jne. Sisse ostetakse vaid seda, mida Eestist ei saa või mille omadused on oluliselt paremad: Peruust saabuvad maka, Aafrikast ahvileivapuu viljad, Uus-Meremaalt nisu- ja odraoras. „Igast maailma nurgast oleme üles otsinud parimad viljad ja kombineerinud need Eesti oma saadustega. Kokku kasutame 27 erinevat toorainet. Mustikat, jõhvikat ja pohla tunnevad sisuliselt kõik, aga supertoitude maailm on hoopis laiem. Otsime pidevalt uut infot mujal maailmas kasutatavate supertoitude kohta, näiteks Lõuna-Ameerikas kasutatakse toidu vitamiinide ja mineraalidega rikastamiseks komponente, mis meil ei kasva, aga mis on väga kasulikud,“ kommenteerib Torim.
„Kui vaatame teisi sama kategooria tootjaid, siis ühelgi neist ei ole nii head ligipääsu sedavõrd väärtuslikule toorainele, mis meil on Eestist võtta. Üritame selle väärtust maailmale tutvustada ja tõestada põhjamaiste marjade unikaalsust.“
Rõõmu teeb BoostMe omanikele asjaolu, et üha enam mõistetakse, et smuutitamine ei ole ühekordne tegevus, millega köha või nohu ravida, vaid normaalne osa igapäevasest toitumisest: “Tavalist Eesti pere toidulauda vaadates tõdeme, et värske kasutamisel on veel kuhjaga kasvuruumi. Makaronid ja kartulid on omal kohal, aga vaid neid süües terve ei püsi. Üha enam avastatakse, et smuutisid on mugav ja lihtne valmistada ning need aitavad kõhtu täita tervislikult. Kui on tõsised kroonilised haigused, siis ainult smuutide ja supertoitudega end terveks ei ravi, aga üldise enesetunde ja profülaktika seisukohalt on need asendamatud. On mingid momendid, mil inimene saab aru, et tal on vaja täiendavat energiat ja vanal moel jätkates tema enesetunne ei parane.
Üks meie sihtgruppe on inimesed, kes otsivad kergemaid toidukordi ja tahavad oma kaalu kontrolli alla saada. Smuuti ei koorma keha ja on kergesti omastatav. Kui praeliha seedimine võtab aega 6–7 tundi, siis smuuti puhul kulub selleks pool tundi, aga saadav energia on suurem. Kaovad ära erinevad isud. Mõni teeb smuutisid lihtsalt selle pärast, et see on maitsev ja lihtne valik.“
Hoogne edenemine
Ettevõtte käivitamiseks kulus Nuumil ja Torimil pool aastat ja 3000 eurot. 2015. aasta juulis hakati oma tooteid internetis pakkuma ja esimese kuu käive oli täpselt 310 eurot ja 70 senti. Esimese pooliku tegevusaasta kogukäibeks kujunes veidi üle 8000 euro. „Turgudel ja laatadel me oma kaupa müümas ei käinud, sest kohe algusest peale olime kindlad, et meie õige turunduskanal on internet ehk Facebook ja Instagram. Kuna alustaval ettevõttel on raha ikka vähe, tegime EAS-ile taotluse alustava ettevõtte toetuse saamiseks ja pälvisime isegi positiivse vastuse, aga kuna eraldatud umbes üheksat tuhandet eurot ei tohtinud kasutada mittetraditsioonilistes turunduskanalites tegutsemiseks, jäi see raha meie poolt puutumata.
2016 oli BoostMe esimene täisaasta ja kohe esimeses kvartalis kosus kuukäive 10 000 euroni. Kasvu finantseerimiseks kasutasime KredExi abi, sest oli vaja tõsta tootmismahtusid, osta tooraineid jm. KredEx oli selleks kõige parem partner. Suutsime 2016. aastal kasvatada käibe 120 000 euroni.
Äriplaani tehes arvasime, et kolmanda tegevusaasta lõpuks suudame oma käibe viia 90 000 euro kanti, aga selgus, et turg võttis meid ennustatust oluliselt paremini vastu. Algsed eesmärgid on kuhjaga ületatud,“ tunneb Torim heameelt. Lõppeva aasta kohta avaldab ta, et mullust müüki ületatakse neljakordselt. Kuressaares on ettevõttel korralikud tootmis- ja laoruumid, palgal on nüüdseks kaheksa inimest.
Boost Yourself’i tootevalikus on kaheksa supertoidusegu, kolm smuutidele lisamiseks mõeldud taimsete proteiinide segu ja muud suupärast ning tervislikku. Sel suvel jõudis müüki neli uut toodet, sügisel veel kolm ja nii ei ole tootevaliku laiendamine Torimi sõnul ettevõtte prioriteediks: „Sortimendi laiendamisega seotud eesmärgid on praegu täidetud.
Peamine siht on laiendada oma müüki väljaspool Eestit. Kevadest müüme viit toodet UK Amazonis, need on hästi vastu võetud, toodetele antud keskmine hinne on 4,9 viiest võimalikust. Müügistabiilsuse oleme seal saavutanud, aga vaatame tegelikult kaugemale ja teeme kõva tööd Kanada ning Euroopa suunal. Mõlema jaoks on meil kodulehed ja transpordilahendused juba välja töötatud. Loodetavasti saab meil järgmine aasta olema korralik ekspordiaasta. Kohalikul turul võib küll üht-teist muutuda, sest klientuur ootab ikka huvitavaid uudiseid, aga 90% ulatuses on sortiment paika saanud.“
Kui esimesed poolteist aastat müüs BoostMe oma kaupa ainult interneti teel, siis selle aasta jaanuaris lisandus Selveri kett ja päris hiljuti Coopi kauplused. „Need on tulnud loomulikul teel, me ise oleme õppinud oma tooteid paremini müüma ning jaeketid on supertoitude ja meie vastu ise huvi üles näidanud.
Oleme jõudnud stabiilsuse ja laienemisvõimekuseni. Meie toodete müük jaekettides on suunatud ennekõike neile, kes tahavad kaupa oma käega katsuda ja neile, kel toote kättesaamisega väga kiire.
Põhiliseks müügikanaliks jääb meile ikkagi internet,“ on Torim veendunud.
OÜ BoostMe
Omanikud: Sven Nuum, Teet Torim
Asukoht: Kuressaare, Pikk 54a
Eelmise aasta käive: 120 000 €
Töötajaid: 8
Ekspordi sihtriigid: Suurbritannia, Kanada, Euroopa
KOMMENTAAR
Jarmo Liiver, KredExi ettevõtlusdivisjoni juht
BoostMe asutajad ilmestavad hästi üht aegumatut ütlust – muutused algavad sinust endast. Kui mõni ütleks, et toode tuleb enne turule toomist valideerida ehk veenduda, et selle vastu ka nõudlust on, siis BoostMe asutajad lähtusid eelkõige enda ja lähedaste vajadustest. Kiirelt selgus aga, et samade soovide ja vajadustega inimesi leidub üle maailma ja neid on palju. Viimastel aastatel on järsult kasvanud nõudlus tervislikumate toiduainete järele ning võib julgelt väita, et oma tugeva panuse selle revolutsiooni algatamisesse on andnud ka nemad. KredExi stardilaen andis ettevõttele esimese vajaliku rahalise boost´i ning käibelaenud on võimaldanud kiiret kasvu õigel kursil hoida. Lisades rahastusele juurde hea tootesortimendi, näpuotsaga osavat kastist välja turundamist ja vahetu kliendikogemuse, ei tundugi ettevõtte eduretsept kuigi keeruline. Üks mis on kindel – kirg ei vea kunagi alt. Seega soovime ettevõtte loojatele edu üha uute ees-märkide saavutamisel ja inimeste toitumisharjumuste parandamisel!