Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Eestlased pidid brittide pärast vegantoidu kaubamärgist loobuma (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Brittide Wagamama polnud rahul eestlaste kaubamärgi liigse sarnasusega neile.
Brittide Wagamama polnud rahul eestlaste kaubamärgi liigse sarnasusega neile. Foto: SWNS / Scanpix

Täistaimsete valmistoitude müümisega tuntud Veganfoods OÜ pidi loobuma oma brändinimest Vegamama, sest Briti restoraniketi Wagamama arvates on Vegamama ja Wagamama liiga sarnased nimed.

Eesti ettevõtte Veganfoods OÜ tegevjuhi Liina Laasi sõnul esitas ta aasta eest Euroopa Liidu intellektuaalomandi ametile (EUIPO) taotluse, et registreerida Vegamama Euroopa Liidu kaubamärgina. Kaubamärk on sümbol, mis eristab ettevõtte tooteid konkurentide omadest ja aitab tarbijatel ettevõtet ära tunda.

Laasi sõnul mainis tema abikaasa, et Vegamama kõlab sarnaselt Wagamamale. Laas rääkis, et märkas ka ise sarnasust, kuid arvas, et kuna tegemist on restoraniketiga, siis pakendatud valmistoidud neile ette ei jää.  

Pärast taotluse esitamist on kõigil, kes leiavad, et kaubamärki ei tohiks registreerida, kolm kuud aega vastulausete esitamiseks. Seda võimalust kasutas Aasia toitu pakkuv restoranikett Wagamama, mille toidukohti leiab üle maailma, näiteks USA-s, Saudi Araabias ja Rootsis.

Wagamamaga meili teel suhelnud Laasi sõnul leidis restoranikett, et klientidel võib poes Vegamama valmistoite, nagu vrappe ja falaafeleid, nähes tekkida arusaam, et tegu on Wagamama veganitoodetega. Laas ütles, et ta üritas restoraniketiga kokkuleppele jõuda, sest Eestis ühtegi Wagamama restorani pole, kuid restoranikett ei olnud kokkuleppega nõus.

Vaatamata mitmele e-kirjale ja Facebooki sõnumile ei õnnestunud ajakirjanikul Wagamama esindajatega ühendust saada.

Laas võttis mõne nädala eest EUIPO-le esitatud taotluse tagasi, sest tema sõnul ei jäänud tal muud üle. Laas ütles, et tagantjärele vaadates on tegemist tema enda veaga, mida oleks pidanud ette nägema. Edaspidi kavatseb Laasi sõnul ettevõte tooteid müüa Veganfoods OÜ nime alt.

Konflikt läks Veganfoods OÜ-le maksma 1650 eurot. Euroopa Liidu kaubamärgi taotlemine maksis 1000 eurot. Lisaks tuli Eesti ettevõttel tasuda 650 eurot, mis kulus Wagamamal vastulause esitamiseks. Laasi sõnul restoranikett muud kompensatsiooni ei nõudnud.

Patendiametilt saadud kaubamärgiosakonna eksperdi kommentaaris oli kirjas, et EUIPO töös on vastulausemenetlus tavapärane. Eksperdi sõnul pole vaidlustamiste ennetamine kunagi täielikult võimalik, kuid enne taotluse esitamist tuleks teha EUIPO kaubamärkide andmebaasides otsing varasemate kaubamärkide kohta. Ekspert lisas, et registreerimata kaubamärki võib kasutada, ent sellele ei laiene registreeritud kaubamärgi õigused

Wagamama ja Vegemamaga sarnane nimi on ka Eestis tegutseval restoraniketil Vaga Mama, mille restoranid asuvad Tartus, Viljandis ja Põltsamaal. Vaga Mama juhataja Ave Kooli sõnul pole Wagamama nendega sarnase nime pärast kunagi ühendust võtnud. Kool lisas, et Wagamamaga neid sassi ei ole aetud, kuid üks-kaks korda aastas küsib mõni uudishimulik klient, kas restoraniketid on omavahel seotud.

Sügisest Vegamama tooteid poodides enam müügil pole olnud. Veganfoods OÜ tegevjuhi Laasi sõnul lõpetas nende senine tootja lepingu, sest otsustas keskenduda Soome turule. Laas ütles, et praegu nad otsivad uut koostööpartnerit, katsetavad uusi retsepte ja soovivad toodetega uuesti poodidesse tulla poole aasta pärast. Laas lisas, et ettevõte hakkab maale tooma veganijuustu ning nendega loodab ettevõte poelettidele jõuda paari kuu pärast.

Tagasi üles