Päevatoimetaja:
Sander Silm

Tallinlane tellis lepapuust küttepuid, aga sai märjad ja pehkinud segapuud (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Küttepuud.
Küttepuud. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Eakale emale tellitud 10 ruumi kuiva lepa küttepuud toodi kohale märja, osalt lõhkumata ja pehkinud segapuudena.

Septembris tellis tallinlane oma emale 10 ruumi 40 cm pikkuseid kuivi lepapuid Pärnumaa firmalt Tammaru Grupp. Müüja lubas telefonitsi, et antakse täpselt teada, millal puud tulevad, et tellija 86-aastane ema ei peaks neid üksi vastu võtma, vahendab Lääne Elu.

13. septembril helistati 10.46 tellijale ja öeldi, et pooleteise tunni pärast on puud kohal. Ema juurde jõudes selgus, et puud toodi kohale vähem kui tund pärast telefonikõnet ja kaup ei vastanud tellimusele.

Kohale olid toodud segapuud, mitte lepp, samuti olid puud märjad ja osaliselt poolkõdunenud rondid ning lisaks oli osa lubatust pikemad.

Hiljem selgus, et puud tõi kohale hoopis teine firma, kes hiljem oma tegevust ei kommenteerinud tellijale ega Lääne Elu ajakirjanikule.

Loe lugu täispikkuses väljaandest Lääne Elu.

Tarbijakaitse edastab kaheksa nõuannet küttepuude tellijale:

  • Uuri müüja tausta nii internetist kui ka sõpradelt-tuttavatelt.
  • Kontrolli, kas müüja on era- või juriidiline isik. Eraisiku käest võib küll olla odavam osta, kuid tea, et eraisikutevahelisi vaidlusi lahendab vaid kohus.
  • Lepi enne ostu müüjaga kokku, kuidas puude mahtu arvestatakse (puud ei tule tavaliselt riidas, vaid puistena).
  • Fikseeri kirjalikult kõik tellimuse üksikasjad: puude kogus ja selle arvestamise põhimõtted, maksumus jne. Väldi tellimuse tegemist telefoni teel.
  • Kui ettevõte ei taha tellimust kirjalikult vormistada, siis on see ohumärk.
  • Ole ise kodus, kui puud tuuakse. Kui see pole võimalik, siis lepi kokku uus, sulle sobiv aeg.
  • Puud tuleks kohe üle vaadata ja vajadusel ka mõõta. Kui sulle tundub, et kõik pole nii, nagu oli kokku lepitud, siis teavita kauplejat sellest kohe.
  • Maksmisel küsi müüjalt ostu tõendav dokument. Tšeki alusel saad hiljem vajadusel kaebuse esitada.
Tagasi üles