LOT seisab Poolas silmitsi Nordicale sarnase probleemiga (1)

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
LOTi ja Nordica ühine pressikonverents 2016. aasta novembri alguses Tallinnas. Esiplaanil LOTi tegevjuht Rafał Milczarski
LOTi ja Nordica ühine pressikonverents 2016. aasta novembri alguses Tallinnas. Esiplaanil LOTi tegevjuht Rafał Milczarski Foto: Sander Ilvest

Kuivõrd Nordica on oma tegevuse algusest peale rõhutanud, et nende näol ei ole tegemist odavlennufirmaga, toovad paljud eestlased lennufirma ühe suurima puudusena välja kõrgeid piletihindu. Sama kurdavad Nordica strateegilise partneri LOT Polish Airline'i osas ka poolakad.

«Meil on Qatar Airways ja Emirates, nendega saab märksa odavamalt USAsse ja Aasiasse,» rääkis möödunud nädalal Postimehele National Geographic Traveleri Poola peatoimetaja asetäitja Michal Cessanis. Sama kinnitas ka Poola lennundusportaali Pasazer toimetaja Jakub Bujnik.

Mõlema Poola ajakirjaniku kinnitusel eelistavad tavainimesed taskukohasemate piletihindade tõttu oma rahvuslikule LOT-ile tervet rida välismaiseid lennufirmasid. Täna lendab Poola lennufirma Aasiasse kolme sihtkohta (Seouli, Pekingisse ja Tokyosse) ning Põhja-Ameerikas viide sihtkohta (Torontosse, Chicagosse, New Yorki, Los Angelesi ja Newarki).

Lisaks juba eelpool mainitud pikamaalende tegevatele lennufirmadele eelistatakse Euroopa-sisesteks lendudeks näiteks Ungari päritolu odavlennufirmat Wizzairi ning Euroopast välja suunduvateks lendudeks ka British Airwaysi, mis ei ole just soodsa hinna poolest tuntud.

Cessanis tõi näite, kuidas ta ostis aasta lõpuks Hongkongi edasi-tagasi piletid British Airwaysi kliendiprogrammi kaudu 350 euro eest, samas kui LOTiga Hiina lendamine oleks broneerimise hetkel läinud maksma 900 euro ringis. 

Küsimusele, kes siis LOTiga üldse lendavad, vastasid Poola ajakirjanikud, et kogu oma kasumi saab lennufirma äriklassist, mida kasutavad väga tihedalt mitte ainult Poola riigiametnikud või ärimehed, vaid see on populaarne üle terve Euroopa.

Seda kinnitab ka ülejäänud Poola meedia. Poola Raadio andmetel loodab lennufirma selle aasta lõpuks jõuda 71,4-miljonilisse kasumisse. Selle aasta seitsme esimese kuuga teenis ettevõte oma põhitegevuse, reisijateveoga 35,7 miljonit eurot. Samas mullu oli see summa sama perioodi kohta üksnes 15 miljonit eurot.

Ettevõtte tegevjuht Rafał Milczarski põhjendas kasumikasvu just sellest aastast käivitatud äriklassi strateegiaga, millele peaks täiendavalt hoogu juurde andma ka uute sihtkohtade avamine. Milczarski sõnul plaanivad nad peagi avada veel viis täiendavat pikamaalendude sihtkohta.

Alates 2016. aasta algusest on lennufirma avanud 41 uut sihtkohta, sealjuures näiteks pikamaalennud Los Angelesi, Tokyosse ja Seouli. Aastaks 2020 loodab lennufirma kasvatada oma turuosa Poolas seniselt 22 protsendilt 25 protsendini.

Ka loodab LOT selle aasta lõpuks jõuda reisijate arvu osas 6,6 miljoni inimeseni. Mullu reisi LOTiga 5,5 miljonit ning 2015. aastal 4,3 miljonit reisijat.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles