Päevatoimetaja:
Sander Silm

Amazoni kullerid toimetavad 200 pakki päevas vähem kui miinimumpalga eest

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Amazoni pakkide väljastuskeskus Inglismaal keset jõuluhooaega.
Amazoni pakkide väljastuskeskus Inglismaal keset jõuluhooaega. Foto: Jane Barlow/PA Wire/PA Images

Amazoni autojuhid peavad päevas kohale toimetama üle 200 paki, mille eest makstakse neile vähem kui miinimumpalka ja lisaks on paljud sunnitud tiheda graafiku tõttu pudelitesse urineerima, sest pausideks pole aega.

Autojuhid rääkisid, et nad töötavad regulaarselt kauem, kui seadusega lubatud maksimaalsed 11 tundi ja ületavad kiirusepiiranguid, et pakke graafiku järgi õigeks ajaks kohale toimetada. Graafikud aga ei arvesta liiklusummikuid, teede sulgemisi või ilmastikuprobleeme, mille tõttu juhtide tööpäev pikemaks venib, vahendab Daily Mail.

Sõidu ja sõiduki standardiamet on lubanud uurida juhtide kaebusi kehvade töötingimuste üle, mida nad peavad igapäevaselt taluma tarnides pakke Amazoni heaks. Advokaadibüroo Leigh Day, mis osales ka hagis taksogigandi Uberi vastu, esindab seitset autojuhti, kes väidavad, et kullereid palkavad agentuurid, mida Amazon kasutab, väärkohtlevad neid.

Kuigi Amazon ei palka juhte otse, töötavad agentuuride palgatud juhid läbi Amazoni rakenduse ja jälgivad sealt juhiseid pakkide toimetamiseks ning neid koostab Amazon ise.

Juhtide jaotamine, peatuste arv ja pakkide hulk on täielikult Amazoni kontrollida. Amazon ise väidab, et teekonnad on arvutatud kasutades väga peenet tarkvara, mis arvestab liikluse ja kiirusepiirangutega. Juhid, kes peavad päevas üle 200 pakki kohale toimetama väidavad jällegi, et liiklusummikud ja kiiruspiirangud teevad nende tööülesannete täitmise ettenähtud ajaga peaaegu võimatuks.

Üks tööline sõnas, et Amazon saatis emaili kõigile agentuuride juhtidele, et nende transportijad lõpetaks uriinipudelite kaasaskandmise, sest turvamehed teavitasid sellest Amazoni.

Paljud jätavad vahele lõunapause ja urineerivad pudelitesse ning mõned juhid naasevad klientide uksetaha peale tööpäeva lõppu,  lootes üle anda pakk, mille omanik polnud varem kättesaadav.

Juhid sõnavad, et nad töötavad kuni 12 või 14 tundi päevas ja teenivad kõigest 103 naela iga päev ja samas maksavad 200 naela päevas bussi laenutamise ja kindlustuse eest. Üks 50 aastane juht sõnas, et tema nädalateenistus oli kõigest 160 naela pärast laenutuse ja kütuse tasumist, mis hüvitatakse juhtidele hiljem.

Amazoni esindaja sõnas väljaandele, et üle 100 ettevõtte Ühendkuningriigis pakuvad tööd ligi tuhandetele inimestele pakkide transportimiseks klientidele. «Me oleme pühendunud, et meie poolt palgatud ettevõtted tagaksid oma töölistele ausa töötasu, suhtuks neisse austusega ja järgiks kõiki seaduseid ning liiklusregulatsioone.»

«Meie teenusepakkujad on kohustatud maksma sõitjatele minimaalselt 12 naela tunnis ja sinna alla ei arvestata preemiad, stiimultasusid ja kütusehüvitust.»

Tagasi üles