Emor selgitas välja Eesti mainekaimad suurettevõtted

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Circle K sümboolika.
Circle K sümboolika. Foto: Scanpix Baltics

Kantar Emori suurettevõtete maineuuringus on edetabeli tippu tõusnud Circle K, kellele järgnevad üsna ligilähedaste hinnangutega Swedbank ja Telia Eesti.

Tabeli esikümnesse kuuluvad veel Eesti Energia, RMK, Tallink Grupp, A. Le Coq, Coop Eesti Keskühistu, ABB ning Tartu Mill.

«Lisaks möödunudaastaselt kuuendalt positsioonilt mainekuse pingerea tippu tõusnud Circle K-le on esikümne ettevõtetest aastatagusega võrreldes edetabelikohas olulise tõusu teinud ka Eesti Energia, Coop Eesti Keskühistu, ABB ning aasta tagasi mainelanguse läbi teinud Tartu Mill,» ütles Emori uuringuekspert Katrin Männaste pressiteates.

«Swedbank on püsinud edetabelis kõrgel kohal läbi aastate, Telia Eesti tõusis esiviisikusse aasta eest ning on suutnud oma head mainekuvandit hoida,» lisas Männaste.

Männaste tõi välja, et mitmele ettevõttele on saatuslikuks saanud viimasel ajal meedias ilmunud negatiivsed uudised – nii on edetabelis kaugele tahapoole langenud HKScan Estonia, möödunudaastaselt kõrgelt kohalt on taandunud ka Prisma Peremarket.

«Mainekuse pingerea tipus olevatele ettevõtetele on iseloomulik, et nad on suhteliselt ühtlaselt kõrgelt hinnatud erinevate tarbijagruppide poolt, mitte ei ole populaarsed vaid kitsamalt mõne vanuserühma või näiteks elukoha, soo ja rahvuse põhiselt,» selgitas Männaste.

«Samuti mõjutab mainekuse tippu kuulumist ettevõtete tegutsemisvaldkondade olulisus/atraktiivsus elanike jaoks, inimeste regulaarne kokkupuude nendega ja ettevõtete üldine aktiivsus meediakajastustes.»

«Võrreldes valdkonniti püsib keskmine maineindeks ka 2017. aastal kõrgeim jätkuvalt toiduainetööstusel, samas kuulub toiduainetööstuse ettevõtteid käibe tippu pigem vähem, näiteks võrreldes kümneaastase taguse ajaga on 20 mainekama ettevõte seas kasvamas eeskätt kaubandusega tegelevate ettevõtete osakaal ning ka valdkonna keskmise maineindeksi põhjal on kaubandus liikunud tõusutrendis,» lisas Männaste.

Kantar Emori iga-aastases Eesti suurettevõtete tuntuse ja maine uuringus reastati suurettevõtted kahe näitaja – üldise hoiaku ning tugevusindeksi ühendindeksi alusel.

Uuringus osales 2017. aasta novembris 1303 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat. Uuringusse lülitati eelmise aasta (2016. a) uuringu põhjal tuntumad ettevõtted Äripäeva Käibe TOP 500 esimese saja neljakümne ettevõtte hulgast, kokku 73 suurettevõtet.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles