Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Leedoga seotud Elbe laevaliin läheb pankrotti (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Elbe laevaliin alustas suure pidulikkusega tegutsemist 19. augustil 2015. Esiplaanil ruudulises ülikonnas Vjatšeslav Leedo.
Elbe laevaliin alustas suure pidulikkusega tegutsemist 19. augustil 2015. Esiplaanil ruudulises ülikonnas Vjatšeslav Leedo. Foto: Tairo Lutter / Postimees

Saksamaal Elbe jõe suudmes Cuxhaveni ja Brunsbütteli vahel opereeriv laevandusettevõte Elbe-Link Reederei andis sisse pankrotiavalduse. Kuni kevadeni kuulus osa sellest firmast Vjatšeslav Leedole.

Elb-Link esitas 27. detsembril Cuxhaveni ringkonnakohtule pankrotiavalduse ning sellega on praamiliini päästmisvõimalused lõppenud, sest loodetud opereerimistoetus jäi saamata. «Nüüd lähevad meie töötajad enne jõule töötukassasse, aga just seda ma püüdsin vältida,» rääkis Elb Link'i tegevdirektor Bernd Bässmann portaalile Fahren-Aktuell. Mehe sõnul nõudis Elbe-Link Reederei GmbH tegevjuht Christian Schulz oluliselt suuremat renditasu, kuni 8000 eurot päevas.

«Sellised nõudmised olid täiesti ebareaalsed,» ütles Bässmann. Ta lisas, et sellise suuruse ja turuväärtusega laeva prahtimise hind võiks olla maksimaalselt 3500 eurot päevas. Seetõttu lükati vastav pakkumine tagasi. Sellega lõppeb järjekordne katse käivitada Cuxhaven - Brunsbüttel laevaliini.

Vjatšeslav Leedole kuuluv AS Saaremaa Laevakompanii müüs märtsis oma osaluse Saksamaal Elbe jõe suudmes Cuxhaveni ja Brunsbütteli vahel opereerivas laevandusettevõttes Elbe-Link Reederei. Parvlaevad Saaremaa ja Muhumaa lahkusid 2015. suvel mandri ja Lääne-Eesti saarte vaheliselt liinilt ja asusid augusti lõpus teenindama Elbe suudmes asuvat Brunsbütteli-Cuxhaveni liini.

10. märtsil kirjutas  Saarte Hääl, et Saksamaal Elbe jõel Cuxhaveni-Brunsbütteli vahelist laevaliiklust korraldanud Vjatšeslav Leedo osalusega firma Elb-Link Reederei GmbH esitas kohtule pankrotiavalduse. Pankrotiavalduse esitasid 6. märtsil Cuxhaveni ringkonnakohtule Elb-Linki eestlastest juhatuse liikmed Urmas Treiel ja Gren Noormets.

Leedo sõnul ei suutnud Elb-Link enam täita oma rahalisi kohustusi Saaremaa Laevakompanii ees ja seetõttu ei nähtud olukorra lahendamiseks muid võimalusi.

Pankrotiavalduse esitamisest hoolimata käivad Leedo andmetel läbirääkimised Elbel laevaliikluse taastamiseks. «Laevad (Grete ja Anne-Marie – toim) pole kuskile läinud, ehkki nende vastu on palju huvi tuntud, eelistatakse, et liiklus Elbel jätkuks, kuna kõik on sellest väga huvitatud,» kinnitas ta.

Põhja-Saksamaa ringhääling NDR teatas, et Elb-Linki käsi ei käinud hästi, eelmise aasta juuli lõpu seisuga oli firma saanud 1,4 miljonit eurot kahjumit.

Tagasi üles