Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Miks on suurtel toidupoodidel nii vähe aknaid? (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Aldi toidupood.
Aldi toidupood. Foto: Richard B. Levine/imago/Levine-Roberts

Toidukauplused Saksamaal hakkavad katsetama päris päevavalguse kasutamist poodides, kirjutab BusinessInsider.

Seni on suured toidupoed üle terve maailma olnud reeglina väga väheste akendega, seda just eelkõige ruumi kokkuhoiu mõttes. Üle seina laiuvad aknad võtavad kõvasti ära ruumi, mida saaks kasutada hoopis kaubariiulite jaoks.

Samuti võib probleemiks osutuda mõne kauba pikk päikesevalguses seismine. Näiteks sulas ühes päevavalgusega katsetanud poes piparkook päikese käes ühe tunniga.

Samas on uuringud näidanud, et rohkemate akendega poodides tunnevad kliendid ja sealsed töötajad end mugavamalt ja turvalisemalt.

Üks esimesi loomuliku valgusega katsetajaid on suurkett Aldi. Seni on enamik selle keti poode näinud välja nagu kinnised laohooned, kuhu päevavalgust pole paistnud.  Kui aga katsetused osutuvad edukateks, võivad tulevikus suured toidupoed suletud ladude asemel näha välja nagu elegantsed kasvuhooned.

Tagasi üles