USA suurkaubamajad ei suuda veebipoodidega võistelda

Neeme Raud
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
New Yorgi vanima kaubamaja Lord & Taylor Viiendal Avenüüd asuv hoone müüdi internetifirmale WeWork.
New Yorgi vanima kaubamaja Lord & Taylor Viiendal Avenüüd asuv hoone müüdi internetifirmale WeWork. Foto: Richard B. Levine/Levine-Roberts/Sipa USA

Postimehe saja Eesti suurima firma pingerea tipus troonivad suured jaeketid ning mahukaid kaubanduskeskusi tuleb aina juurde – Tallinnas avatakse peagi hiiglaslik Mall of Tallinn, mis meelitab ostjaid lisaks muule suure vaaterattaga, Tallinna kaubamaja plaanib lähiaastatel müügipinna olulist laiendamist. Samal ajal käsitletakse USAs suurkaubamajasid üha enam jaemüügi dinosaurustena, mis tuleb kinni panna või vähemalt nende müügipinda meelelahutuse kasuks märgatavalt vähendada.

Nii ütles New York Timesile Columbia ülikooli ärikooli jaekaubandusuuringute juht Mark Cohen. Ta kommenteeris hiljutist uudist, et New Yorgi vanima kaubamaja Lord & Taylor uhke Viiendal avenüül asuv hoone müüdi internetifirmale WeWork, mis rendib üle maailma välja büroopinda, kus millenniumilapsed (Y-põlvkond) võivad töötada küll igaüks eri firmas, aga kokkupuude kontoris tekitab loominguliseks lähenemiseks vajalikku sünergiat. Enam kui sajandivanuse kaubamajahoone eest küsiti 850 miljonit dollarit.

WeWork ei olnud aga selle müügi peategelane. Pigem oli selleks müüja, juba 347 aastat Põhja-Ameerikas kauplev Kanada firma Hudson's Bay, kellele Lord & Taylor kuulus ja kes langetas müügiotsuse vajaduse tõttu kulusid oluliselt kärpida. Tõsi, kaubamaja vaateakendele pandi kohe sildid, et pood jääb igal juhul avatuks – ka siis, kui ülemised korrused büroodeks muutuvad, jääb kaupmeestele ikkagi umbes veerand praegusest pinnast.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles