Jaguar Land Rover investeerib viie aastaga 5 miljardit naela peenemate sõiduriistade turgu domineerivate «sakslaste» BMW, Mercedes-Benzi ja Audi kinnipüüdmiseks.
Jaguar sai raha Saksa trio jälitamiseks
Peamiselt läheb nimetatud summa tootearendusse ja uute seadmete soetamiseks JLRi kolme Briti tehasesse, kus töötab kokku veidi üle 17 000 inimese.
Ilmselt jagub natuke raha ka Hiinasse plaanitud tehase tarvis.
Suure summa väljakäimist peetakse märgiks, et JLRi omanik, India grupp Tata võtab äri Suurbritannias tõsiselt.
Tata nõukogu esimees Ratan Tata ostis JLRi kolm aastat tagasi 2,8 miljardi dollari eest Fordilt ära – ja sattus oma plaanidega otse globaalse majanduslanguse keeristesse.
Cardiffi ärikooli autotööstuse spetsialisti professor Garel Rhysi sõnutsi annab ülalmainitud otsus mõista, et JLR on vaatamata oma suhteliselt väikesele tootmisvõimsusele siiski täis tahtmist oma nišis «tõeliseks tegijaks» saada.
5 miljardi naelane investeering keskendub uuele mootoritehnoloogiale ja muudatustele kere disainis, rõhutamaks kütusesäästlikkust ja heitgaaside kärpeid, mida uute seaduste valguses autotootjailt nõudma on hakatud.
Lisaks plaanib JLR investeerida hinnanguliselt 750 miljonit naela uue mootoritehase rajamiseks Suurbritanniasse.
Praegu ostab JLR mootoreid Ford Motorilt, kuid igatseb väga seda sidet läbi lõigata.
JLR kavatseb hakata mootorite ja disaini vallas tegema koostööd ka vormel 1 tööstuses tegutseva Briti firma AT&T Williamsiga.
Ühtlasi seisab ees lähedasem koostöö Tata Groupi terasetootjaga Tata Steel, mille uudseid kergeid terasesulameid tahetakse kasutada kavandatavates mudelites.
Copyright The Financial Times Limited 2011.