Omniva kaubamärki kasutav riiklik logistikafirma Eesti Post AS kandis üheksa kuuga 74,2 miljoni eurose äritulu juures 1,1 miljonit eurot ärikahjumit.
Eesti Postil on tekkinud üheksa kuuga enam kui miljoniline ärikahjum
«Kolmandas kvartalis teenisime planeeritud kahjumit, kuid tulemus oli tegelikult parem kui meie prognoos eelarves. Tulemust mõjutasid positiivselt eelkõige Läti ja Leedu paremad majandustulemused, negatiivselt aga Eesti kehvem tulemus, mis oli tingitud kirjamahtude jätkuvast langusest, tööjõukulude suurenemisest ning kütusehinna ja muude püsikulude tõusust,» rääkis Eesti Post AS-i juhatuse esimees Joona Saluveer BNS-ile.
Maikuust Eesti Posti juhtiv Saluveer selgitas, et kui äri hooajalisest iseloomust tingituna tähendab kolmas kvartal ettevõtte jaoks tavapäraselt madalhooaega nii pakiäris kui rahvusvaheliste saadetiste vahendamisel, siis sel aastal see ettevõtte pakiäri kasvu ei peatanud.
Tema sõnul iseloomustas kolmanda kvartali lõppu hoopis e-kaubandusest tulenevate pakimahtude kasv, mis tänavu nihkus eelmiste aastatega võrreldes oluliselt varasemaks. «Kui tavapäraselt jõuavad esimesed hooajamahud meile oktoobri keskel, siis tänavu algas saadetiste arvu suurenemine septembri teises pooles, mil meie pakimahud jõudsid möödunud aasta jõuluperioodiga võrreldavale tasemele.»
Kuigi postiäri üheksa kuu müügitulu näitas stabiilsust, olles ühe protsendiga plussis, siis selle osakaal kontserni müügitulus langes 0,7 protsendipunkti 31,5 protsendile, seejuures on Baltikumi pakiäri kasvanud kõige suurema osakaaluga äriks, mille müügitulu moodustas 33,6 protsenti kogu ettevõtte müügituludest. Baltikumi kasvule aitasid kaasa kiired kasvud Lätis ja Leedus, mis kasvasid möödunud aasta üheksa kuuga võrreldes 61 ja 26 protsenti.
Kiireimat kasvu näitasid üheksa kuuga infoäri ja rahvusvaheline äri, mis kasvasid vastavalt 36 ja 43 protsenti. Tänu kiirele ja stabiilsele kasvule moodustab rahvusvaheline äri juba pea kolmandiku Omniva käibest. Kui möödunud aasta kolme kvartaliga moodustas rahvusvahelise äri osakaal müügitulust ligikaudu 26 protsenti, siis tänavu võrreldaval perioodil juba 31 protsenti.
Saluveeri sõnul annavad ettevõtte tulemused nii paki-kui ka rahvusvahelises äris pidevalt kinnitust, et sisenemine esmalt Baltikumi ning hiljem globaalsesse logistikaärisse oli ainuõige otsus. «Seitsme-kaheksa aasta pärast jõuab Hiina e-kommertsi maht hinnanguliselt ühe miljardi pakini päevas. See on üks pakk nädalas kõigi maailma elanike kohta – ja Omniva plaanib selles äris kindlasti kohal olla,» rääkis Saluveer.
AS Eesti Post on sajaprotsendiliselt riigile kuuluv äriühing, mille põhitegevusala on logistikateenuste ja infoäri teenuste osutamine ning e-arvete käitlemine. Lisaks tegeleb ettevõte rahvusvaheliste logistikateenuste osutamisega. Tütarettevõtete SIA Omniva ja UAB Omniva LT põhitegevus on pakiautomaadi- ja kullerteenuse pakkumine Läti ja Leedu turul.
AS-i Maksekeskus tegevusala on makselahenduste pakkumine e-kaubandusega tegelevatele ettevõtetele Baltikumis. Post11 pakub e-kaupmeestele rahvusvahelisi logistilisi terviklahendusi kaupade kättetoimetamiseks üle kogu maailma.
Võrdluseks, väga pikka aega on Eesti Post aasta suutnud siiski aasta lõpetada kasumiga.
Vaata lähemalt juuresolevalt graafikult.