25. septembril aitas Johannes (nimi toimetusele teada) oma 70-aastasel emal Jõgeva Swedbanki sularaha sissemakseautomaati sisestada 2250 eurot. Pangakontole laekus aga 2150 eurot, süüd ei näe endal ei ema, poeg ega ka pank.
Segadus sularaha sissemakseautomaadiga tekitas vaidluse 100 euro üle (5)
Johannes oli varem emal soovitanud raha panka panna ning lubanud teda selles aidata. Nii tema kui ka ema lugesid rahasumma mitu korda enne automaati sisestamist üle. Erineva väärtusega kupüüridest tuli mehe sõnul kokku 2250 eurot. Johannes keeras rahatähed ühtepidi ja sisestas automaati. Ekraanile ilmus aga summaks 2150 eurot.
«Saime kohe aru, et 100 eurot on automaat vähem lugenud, aga automaadist ei olnud enam võimalik raha tagasi saada, sest selline võimalus lihtsalt puudub,» ütles Johannes. Ta ei kinnitanud soovi raha arvele kanda, sest lootis, et ehk siis annab automaat äsja sisestatud raha tagasi. «Kahjuks nii ei läinud, automaat pani 2150 eurot ema arvele ja 100 eurot jäi puudu.»
Ema ja poeg pöördusid kohe kõrval olevasse sularahavabasse Swedbanki kontorisse, kus kuulati mure ära, täpsustati juhtumit, võeti nende kontakt ja paluti jääda ootele, et pank võtab ise nendega ühendust. Johannese ema soovis, et vastus tuleks e-kirjana.
Mõned päevad hiljem laekus Swedbanki vastus pangateatena. Rohkem kui kuu aega hiljem said sellest ka ema ja poeg teada. «Ema ise ei kasuta internetti ja see vastus olekski sinna jäänud teatena,» märkis Johannes. «Ka minul oli raske seda vastust saada. Tegime küll mind tema kontole kasutajaks, et saaksin asju edasi ajada, aga ka siis ei pääsenud ma sellele teatele ligi, pidin pangaga uuesti suhtlema.»
Vastuses seisis, et võeti välja sularahaautomaadi elektrooniline logi, mis näitas, et sellel ajahetkel oli automaati sisestatud 2150 eurot – kuus viieeurost, 37 kümneeurost, 30 20-eurost ja 23 50-eurost. Lisaks antakse teada, et sularahaautomaat töötas korrektselt ning sissemakseautomaadi kassas ülejääki registreeritud ei ole. «Antud asjaoludest lähtuvalt ei ole pangal alust Teile tagastada vaidlusalust summat,» seisis pangateate lõpus.
Swedbanki süsteemiadministraatori Andres Podžuksi sõnul on sellised juhtumid alati rasked ja nad teevad omalt poolt kõik, et need võimalikult kiiresti menetleda. «Pärast kliendi avalduse saabumist vaatame esmalt sularahaautomaadi elektroonilist logi, mis näitab, mida klient masinas tegi ja ka seda, kas masin oli enne ja pärast tehingut tehniliselt korras,» kirjeldas Podžuks automaadi kontrollimise meetodit. Vajadusel vaatavad tehnikud ka automaadi sisemuse füüsiliselt üle. Abiks kontrolli tegemisel on ka videosalvestused. «Selliste juhtumite puhul suhtleme alati kõigi asjasse puutuvate pooltega – nii masinate hooldaja, sularahaveo eest vastutava partneri kui ka kliendiga.»