Piimatoodete müük vähenes Venemaal aastaga 4,7 protsendi võrra, näitas Nielseni uuring linnades, kus elab üle 10 000 inimese, vahendas Vedomosti.
Venelased vaesuvad ja joovad vähem piima
Tegemist on olulise suunamuutusega, sest varasematel aastatel on piimaturg Venemaal järjekindlalt kasvanud.
Kõige enam vähenes kefiiri läbimüük – 8,4 protsenti. Jogurtite müük langes 5,8 protsenti, kohupiima müük 5 protsenti ja hapukoore müük 4,2 protsenti.
Samal ajal piimatooted kallinesid märkimisväärselt. Kõige rohkem tõusis kohukeste ja jogurtite hind – 11,9 protsenti, ning hapupiima hind – 12,2 protsenti.
Venemaa juhtivad piimatootjad tunnistasid väljaandele müügimahtude vähenemist, märkides, et muutuse põhjustas nende toodete kallinemine keskmiselt kümenendiku võrra. Kui suured üleriigilised tarnijad tõstsid seepeale juba aasta alguses hindasid 8-12 protsendi võrra, siis piirkondlikud tarnijad tõstsid hindu 12-18 protsenti.
Vedomosti toob piimatoodete tarbimise vähenemise põhjusena välja ennekõike elanike sissetulekute kokku kuivamise. Seetõttu loobutakse esmajärjekorras kallimatest piimatoodetest nagu jogurtid, kohukesed ja piimadesserdid, eelistades tavalist joogipiima ja hapupiima.
Kui alguses ohverdasid suuremad tootjad oma rentaabluse, et müügimahtude vähenemist ära hoida, siis praeguseks pole ettevõtete sisemiste reservide arvelt enam võimalik hindu vaos hoida.