Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Tesla on eesmärkide täitmisega hädas

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tesla Model 3
Tesla Model 3 Foto: HANDOUT/Reuters/Scanpix

Elektriautode tootja Tesla pole suutnud välja mõelda, kuidas tulla toime tootmisprobleemidaga selleks, et saada tõsiseltvõetavaks autotootjaks.

Tesla ei suuda täita oma odavaima mudeli, Model 3 tootmise eesmärki, milleks on 5000 autot nädalas, enne järgmise aasta märtsi. See on kolm kuud planeeritust hiljem.

«Olen sunnitud teile ütlema, et ma olin väga häiritud kolm või nädalat tagasi,» ütles ettevõtte juht Elon Musk eile öösel analüütikutele, pärast eelmise kvartali majandustulemuste avaldamist. «Aga suures plaanis on see üsna pisikene viivitus,» lisas ta.

Investorid selles väga kindlad siiski ei ole, sest Tesla aktsia hind kukkus pärast börsipäeva lõppu järelkauplemise ajal 5,8 protsenti 302,15 dollarini, olles enne, ametliku kauplemise ajal odavnenud 3,2 protsenti.

Planeeritud väiksema tootmise tõttu on kümnete ja sadade klientide ooteaeg, enne kui nad soovitud autod kätte saavad, pikenenud, aga ka lükkab edasi miljardite dollarite, mis on investeeringuks tehtud, investoritele tagasimaksmise edasi.

Tesla põletas kolmandas kvartalis 1,42 miljardit dollarit. Ettevõte on kulutanud intensiivselt nii autode koostamistehase kui ka akude gigatehase ehitamiseks.

Elon Musk süüdistab Model 3 tootmise graafikust maha jäämise pärast alltöövõtjat. Probleem on Nevadas olevas gigatehase ühes koostamisliinis, mis paneb akusid kokku. Tema sõnul tuleb programm täiesti ümber kirjutada ning tehase ühes osas kõik mehaanilised ja elektrielemendid ümber teha.

Samas süüdistas ta ennast selleks vale alltöövõtja valimises. Ta ütles, et oli ise pühapäeval kella kaheni öösel liinil aitamaks diagnoosida robotite kalibreerimise probleeme ning kinnitas, et probleemide lahendamiseks käib töö seitse päeva nädalas.

Alles kolm kuud tagasi lubas Tesla, et valmistab 2018. aastal 10 000 autot nädalas, kuid eilsel telekonverentsil analüütikutega ta seda numbrid ei kinnitanud vaid lubas järgmise aasta väljavaadet täpsemalt kommenteerida koos neljanda kvartali majandustulemuste avaldamisega.

Õnneks on Tesla kallimad mudelid Model S ja linnamaastur Model X müünud paremini. Praeguse tempo kohaselt müüb ettevõte neid sel aastal 100 000, mis on 30 protsenti rohkem kui eelmisel aastal.

Tesla kvartalitulemused olid ajaloo kehvimad – 619 miljonit dollarit kahjumit võrrelduna 22 miljoni dollari suuruse kasumiga aasta tagasi. Tõsi, aastatagune kasum oli Tesla jaoks erandlik.

Tagasi üles