Küsimustele vastas maanteeameti ühistranspordi osakonna juhataja Kirke Williamson.
Kuna GoBusil on 15 väljumist päevas ja alles mõned aastad tagasi sai Superbusile saatuslikuks teiste väljumisaegade rohkus ning liinide täituvusega mitte arvestamine, siis uuringi, et mis alusel GoBus oma liiniload sai? Ka huvitab mind, kui kaua see aega võttis?
GoBus esitas taotlused septembri lõpus. Kokku võttis protsess aega umbes ühe kuu.
Kuna siin on hiljuti maanteeametil olnud ka kohtuvaidlus Eesti Bussiga, kes liinilubasid ei saanud täiendavateks väljumisteks Tallinna-Tartu liinil, siis uurin, kuidas erinesid GoBusi liinitaotlused Eesti Bussi omadest - et nemad said, aga Eesti Buss ei saanud?
Maanteeamet kohtuotsust seni ei kommenteeri, kui see pole jõustunud.
Viimasena, selle valguses, et GoBus ütles, et nüüdsest on bussiturg vaba ja nad on esimesed, kes tahavad Mootor Grupiga Tallinna-Tartu liinil konkureerima hakata, uurin, et kas hetkel on maanteeametil läbi vaatamisel ka mõne teise Eesti bussifirma (nt Taisto Liinide, Hansabussi, vms) liinitaotlused Tallinna-Tartu liinile täiendavate väljumiste toomiseks?
Uus ühistranspordi seadus kehtib alates 01.10.2015. Selle seaduse eesmärgiks oli oluliselt rohkem avada ühistranspordi turgu võrreldes seni kehtinud seadusega. Seega turg on vabam juba viimased 2 aastat.
Maanteeametis toimub iga kuu liinilubade komisjon, kus erinevad bussiettevõtted kas kinnitavad sõiduplaane või taotlevad liinilubasid. Millised konkreetsed liiniload on menetluses, ma hetkel kommenteerida ei saa, sest liiniloa andjale või sõiduplaani kinnitajale esitatud dokumente ei avaldata kolmandatele isikutele.