Maanteeamet jääb liinilubade jagamise loogika osas väga kidakeelseks (2)

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maanteeameti ühistranspordiosakonna juhataja Kirke Williamson
Maanteeameti ühistranspordiosakonna juhataja Kirke Williamson Foto: Mihkel Maripuu

Eilsest hakkas lisaks peamistele senistele vedajatele - Lux Expressile ja Simple Expressile - Tallinna ja Tartu vahel 15 korda päevas bussiga sõitma ka GoBus. Kuivõrd Simple Expressi liine haldaval Eesti Bussil on üleval kohtuvaidlus maanteeametiga, sest neile keelduti hiljuti täiendavate väljumiste juurde andmisest, uuris Postimees, mis loogika alusel täna liinilubade jagamine üldse toimub.

Küsimustele vastas maanteeameti ühistranspordi osakonna juhataja Kirke Williamson.

Kuna GoBusil on 15 väljumist päevas ja alles mõned aastad tagasi sai Superbusile saatuslikuks teiste väljumisaegade rohkus ning liinide täituvusega mitte arvestamine, siis uuringi, et mis alusel GoBus oma liiniload sai? Ka huvitab mind, kui kaua see aega võttis?

GoBus esitas taotlused septembri lõpus. Kokku võttis protsess aega umbes ühe kuu.

Kuna siin on hiljuti maanteeametil olnud ka kohtuvaidlus Eesti Bussiga, kes liinilubasid ei saanud täiendavateks väljumisteks Tallinna-Tartu liinil, siis uurin, kuidas erinesid GoBusi liinitaotlused Eesti Bussi omadest - et nemad said, aga Eesti Buss ei saanud?

Maanteeamet kohtuotsust seni ei kommenteeri, kui see pole jõustunud.

Viimasena, selle valguses, et GoBus ütles, et nüüdsest on bussiturg vaba ja nad on esimesed, kes tahavad Mootor Grupiga Tallinna-Tartu liinil konkureerima hakata, uurin, et kas hetkel on maanteeametil läbi vaatamisel ka mõne teise Eesti bussifirma (nt Taisto Liinide, Hansabussi, vms) liinitaotlused Tallinna-Tartu liinile täiendavate väljumiste toomiseks?

Uus ühistranspordi seadus kehtib alates 01.10.2015. Selle seaduse eesmärgiks oli oluliselt  rohkem avada  ühistranspordi turgu võrreldes seni kehtinud  seadusega. Seega turg on vabam juba viimased 2 aastat.

Maanteeametis toimub iga kuu liinilubade komisjon, kus erinevad bussiettevõtted kas kinnitavad sõiduplaane või taotlevad liinilubasid. Millised konkreetsed liiniload on menetluses, ma hetkel kommenteerida ei saa, sest liiniloa andjale või sõiduplaani kinnitajale esitatud dokumente ei avaldata kolmandatele isikutele.

Või on lähiajal juurde tulemas väljumisi näiteks ka Tallinna-Pärnu või Tallinna-Narva liinil? Kas GoBusil endal on hetkel kaugliinide taotlusi menetluses?

Liiniloa andjale või sõiduplaani kinnitajale esitatud dokumente ei avaldata kolmandatele isikutele.

INFOKAST: Miks vaidleb Eesti Buss maanteeametiga?

Eesti Buss OÜ esitas maanteeametile 6. veebruaril avalduse liinilubade andmiseks ekspress kaugbussiliinide Tallinn-Tartu ja Tartu-Tallinn teenindamiseks.

Maanteeamet keeldus 21. aprilli otsusega Eesti Bussile riigisisest kaugbussiliini luba andmast, sest liiniloa andmine seaks sõitjate jaoks ohtu olulise olemasoleva veoteenuse kestliku osutamise, rääkis kohtu pressiesindaja Anneli Vilu 20. oktoobril BNS-ile.

Samuti poleks liiniloa andmine maanteeameti hinnangul kooskõlas ühistranspordiseaduses nimetatud eesmärkidega, arvestatuna kogumis veoteenuse stabiilsust ja kättesaadavust, sõitjate ohutust ja sõidumugavusi.

Allikas: BNS

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles