Ekspress Grupi käive on üheksa kuuga kasvanud 2 protsenti ning puhaskasumit teenis ettevõte 0,1 miljonit eurot rohkem kui mullu.
Ekspress Grupi tulemused tammuvad paigal
2017. aasta ei ole toonud kontsernile siiani olulisi üllatusi, nii meedia- kui ka trükiteenuste turul jätkub tugev konkurentsisituatsioon, teatas Ekspress Grupp.
Kontserni konsolideeritud käive kasvas III kvartalis 4% ning 9 kuu kokkuvõttes on kasv 2%. III kvartali käive ulatus 15 miljoni euroni ning 9 kuu käive 46 miljoni euroni. III kvartali EBITDA oli 1,8 miljonit eurot, mis on 8% madalam tulemus kui aasta tagasi. 9 kuu kokkuvõttes on langus võrreldes eelneva aastaga 6% ning EBITDA ulatus 5,2 miljoni euroni. Kontsern teenis puhaskasumit III kvartalis kokku 0,8 miljonit ning 9 kuuga 2,4 miljonit eurot. Aasta varem samal ajal teenis kontsern 2,5 miljonit eurot puhaskasumit.
Ekspress Grupi teatel kasvavad online tulud eriti Lätis ning Leedus, kus III kvartali kasvud olid vastavalt 15% ja 17%. Online tulud moodustavad 31% kontserni kogutuludest.
Eelpool toodud numbritesse on arvatud ka grupi ühisettevõtete (AS SL Õhtuleht, AS Ajakirjade Kirjastus, AS Express Post ja OÜ Linna Ekraanid) tulemused 50% ulatuses.
Ekspress Grupi meedia segmendi käive kasvas III kvartalis 6%, ulatudes 10,6 miljoni euroni. EBITDA ulatus 1,1 miljoni euroni, mis on 1% vähem võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Käibe kasvu vedasid taaskord Läti ja Leedu. Ühisettevõte Ajakirjade Kirjastus on hetkel aktiivses investeeringufaasis uute tulude genereerimiseks, mistõttu selle ettevõtte kasumlikkus on saanud väikese tagasilöögi.
9 kuu kokkuvõttes on segmendi käive kasvanud 5% ja EBITDA 9%, ulatudes vastavalt 32 miljoni ja 3,1 miljoni euroni.
Ekspress Meedia käive kasvas III kvartalis 2% ja ulatus 4,7 miljoni euroni. EBITDA kasvas 58% ulatudes 0,5 miljoni euroni. Digitellijate arv kasvas võrreldes II kvartaliga 5% ning võrreldes aasta taguse perioodiga 46%.
Ajakirjade Kirjastuse käive III kvartalis langes 9% ja ulatus 2,1 miljoni euroni. EBITDA jäi tagasihoidlikuks ning ulatus 110 000 euroni, mis on oluliselt madalam kui aasta tagasi. Eelkõige on selle taga jätkuvalt keeruline trükireklaamiturg, muudatused müügimeeskonnas ning suurenenud arenduskulud just online’i suunal. Vähendatud on ka kirjastatavate raamatute arvu, mis on omakorda mõjutanud käibenumbrit. Ekspress Grupi konsolideeritud numbrites kajastub sellest pool.
IV kvartalis ühendatakse ettevõtte raamatukirjastusosakond kontserni 100% tütarettevõttega Hea Lugu. Tehingu tulemusena saab Ajakirjade Kirjastus OÜ Hea Lugu 1/3 osaluse omanikuks.
SL Õhtuleht kasvatas III kvartalis käivet 2,2 miljoni euroni, mis on 7% rohkem kui eelmisel aastal ning EBITDA-d kasvatati 28% ja see ulatus 210 000 euroni. Ekspress Grupi konsolideeritud numbrites kajastub sellest pool.
Olukord trükiteenuste segmendis ei ole muutunud ning jätkub tavapäraselt raske võitlus iga kliendi pärast. Tugev hinnasurve eelkõige Läti ja Leedu trükikodade poolt vähendab jätkuvalt tulusid ja ka kasumlikkust. Printalli käive langes võrreldes eelmise aastaga 4%, ulatudes 5,4 miljoni euroni. EBITDA jäi eelmisele aastale alla 13%, ulatudes 0,9 miljoni euroni.
III kvartalis soetas Ekspress Grupp 100%-lise osaluse ettevõttes ACM LV SIA, mis tegeleb digitaalse välireklaami müügiga Lätis. Omandamine toetab kontserni eesmärki arendada välja digitaalse välireklaami äriliin.
Augustis asutati uus 49% osalusega sidusettevõtte OÜ Kinnisvarakeskkond, mille peamiseks tegevus-valdkonnaks on uue kinnisvaraportaali arendamine.