Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

«Vaid üks tuba alles!» ehk kuidas broneeringusaidid meiega manipuleerivad (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Sellised punase tekstiga hoiatused ilmuvad Booking.comi'is ükskõik mis ajaks ja kuhu ööbimiskohti otsides. Antud juhul oli päring 2 ööks 2 inimesele Kuressaares nädala sees ehk 22.-24. novembriks.
Sellised punase tekstiga hoiatused ilmuvad Booking.comi'is ükskõik mis ajaks ja kuhu ööbimiskohti otsides. Antud juhul oli päring 2 ööks 2 inimesele Kuressaares nädala sees ehk 22.-24. novembriks. Foto: Kuvatõmmis

Kõik tuntud rahvusvahelised majutuse broneerimise portaalid manipuleerivad kasutajatega suuremal või vähemal määral, kasutades võtteid, mis panevad kiiremas korras omale tuba kinni panema, jättes mulje, et kui kärmelt ei reageeri, on see kõik kohe läinud.

Kui omal käel reisida, kasutab enamik majutuse otsimiseks ja broneerimiseks tuntud rahvusvahelisi broneerimiskeskkondi nagu booking.com, tripadvisor.com või hotels.com, vahendab ERRi uudisteportaal.

Kuigi defitsiidile rõhuvad kõik nimetatud portaalid (et panna kasutaja kiiremini soovitud broneeringut tegema), kasutab populaarseim neist – booking.com – kaheldavaid võtteid kõige enam. Rahvusvahelised tarbijakaitseorganisatsioonid ja ajakirjandus on hakatud viimasel ajal sellele tähelepanu pöörama.

ERR.ee võttis kõik kolm portaali vaatluse alla: kui otsida majutust kahele täiskasvanule Kuressaares vahemikus 22.–24. november ehk nädala sees ja väljaspool turismihooaega, avaneb ikkagi samasugune pilt nagu kõrghooajaks broneeringut tehes.

Kõik emotsionaalsed ja pulssi üles ajavad hoiatushüüded, mida kuvatavate majutuspakkumiste juures avaldatakse, täidavad üht eesmärki: tekitada mulje defitsiidist ja õhutada kasutajas kerget paanikat, et kui kärmelt broneeringut ära ei tee, sulavad pakkumised kui esimene lumi.

Loe lähemalt ERRi uudisteportaalist.

Märksõnad

Tagasi üles