Kõik tuntud rahvusvahelised majutuse broneerimise portaalid manipuleerivad kasutajatega suuremal või vähemal määral, kasutades võtteid, mis panevad kiiremas korras omale tuba kinni panema, jättes mulje, et kui kärmelt ei reageeri, on see kõik kohe läinud.
«Vaid üks tuba alles!» ehk kuidas broneeringusaidid meiega manipuleerivad (1)
Kui omal käel reisida, kasutab enamik majutuse otsimiseks ja broneerimiseks tuntud rahvusvahelisi broneerimiskeskkondi nagu booking.com, tripadvisor.com või hotels.com, vahendab ERRi uudisteportaal.
Kuigi defitsiidile rõhuvad kõik nimetatud portaalid (et panna kasutaja kiiremini soovitud broneeringut tegema), kasutab populaarseim neist – booking.com – kaheldavaid võtteid kõige enam. Rahvusvahelised tarbijakaitseorganisatsioonid ja ajakirjandus on hakatud viimasel ajal sellele tähelepanu pöörama.
ERR.ee võttis kõik kolm portaali vaatluse alla: kui otsida majutust kahele täiskasvanule Kuressaares vahemikus 22.–24. november ehk nädala sees ja väljaspool turismihooaega, avaneb ikkagi samasugune pilt nagu kõrghooajaks broneeringut tehes.
Kõik emotsionaalsed ja pulssi üles ajavad hoiatushüüded, mida kuvatavate majutuspakkumiste juures avaldatakse, täidavad üht eesmärki: tekitada mulje defitsiidist ja õhutada kasutajas kerget paanikat, et kui kärmelt broneeringut ära ei tee, sulavad pakkumised kui esimene lumi.
Loe lähemalt ERRi uudisteportaalist.