Maksuparadiiside kasutamine ja maksude tasumisest kõrvalehiilimine satub peagi ühiskondlikku põlu alla, ennustab ülemaailmne konsultatsioonifirma PricewaterhouseCoopers (PwC) värskes raportis.
Maksuparadiisid satuvad peagi põlu alla (2)
Inimesed ja avalikkus on üha vaenulikumad nende vastu, kes ei maksa oma sissetulekutelt ausalt makse ja varjavad oma tulusid maksuparadiisides. Seega tuleb ettevõtetel tulevikus senisest enam läbipaistvusele panustada, seisab PwC raportis.
«Ajal, mil inimesed, eriti nooremad generatsioonid ei usalda finantsteenuseid, muutub maksude õiglane tasumine ettevõtte brändi jaoks oluliseks,» kirjutab ettevõte. «Maksudest kõrvalehoidmine või maksuparadiiside kasutamine muutub seega vastuvõetamatuks.»
Ettevõtete ja ettevõtjate maksuandmed on üha rohkem avalikud, mis loob soodsa pinnase populismi ja ekstremismi vohamiseks, kuna inimesed näevad, et rikkad ei panusta ühiskonda õiglaselt, selgub uuringust. Seetõttu muutub maksude aus tasumine üha olulisemaks osaks ettevõtete brändi ja kuvandi loomisel, leiab PwC.
Kuigi PwC kuulutab maksuparadiiside lõppu, pakub konsultatsioonifirma ise ühe oma teenusena klientidele maksude planeerimist. See võib hõlmata ka seda, et nad annavad ettevõtetele nõu, kuidas seaduslikul teel riigile vähem makse maksta.