Pärast Valgesse Majja asumist andis USA president Donald Trump pealinna ajalehele hüüdnime Amazon Washington Post süüdistades, et selle omanik, Amazoni juht Jeff Bezos kasutab ajalehte oma ettevõtte huvides.
Kuidas Jeff Bezos reageerib Washington Postis ilmuvate negatiivsete artiklite kohta Amazonist?
Jeff Bezos, kellest sai eile maailma rikkaim inimene, ostis 2013. aastal Washington Posti 250 miljoni dollari eest. See oli tema enda raha, mitte Amazoni.
Ajakiri Fortune kirjutab, et Bezos’l on ajalehe omanikuna võtnud selle sisu suhtes üllatavalt eemalseisja rolli. Nii Bezos ise kui ka lehe toimetajad on öelnud, et Amazoni juht ei mõjuta mitte mingilgi määral ajalehe sisu ega anna ideid. Ta ei anna ajakirjanikele tagasidet Amazoni kohta käivatele artiklitele, seda isegi siis, kui need on kriitilised.
«Mis puutub sisusse, siis ta ei sekku üldse mitte – ei selle kohta, milliseid artikleid kirjutada või milliseid mitte kirjutada; ta ei kommenteeri mitte ühtegi artiklit, isegi Amazoni kohta käivaid, ta lihtsalt ei tee seda,» ütles Washington Posti tegevdirektor Marty Baron neljapäeval Columbia ülikooli juures asuva majandusajakirjanike seltsi Knight-Bagehot Fellowship aastaõhtusöögil esinedes. «Meil on ilmunud negatiivseid artikleid,» lisas ta.
Üks neist puudutas Amazoni vastuolulist programmi Amazon Key, mis lubab saadetise kojutoomiseks avada internetipoe klientide uksed.
Bezos ei reageerinud ka suvel ilmunud pikale artiklile sellest, et Amazonist võib saada ohtlik monopol.
«Mina pole temalt selle kohta kuulnud mitte midagi, mitte ühtegi sõna,» toonitas Baron.
Ehkki Baron ei nõustunud ütlema, kui palju Bezos on ajalehte raha paigutanud pärast selle ostmist, kiitis ta Amazoni asutaja intellektuaalset kapitali ja ideid, kuidas parendada lehe äri – saada suuremat, üleriiklikku lugejaskonda, arendada tehnoloogiat ja digitaalset tellimist, kaasa arvatud uute töötajate, nii reporterite kui ka inseneride palkamist.
Pärast paljusid kahjumlikke aastaid on Washington Post liikumas teise aastakasumi suunas eelkõige tänu uutele online-tellijatele, kelle arv on mõned viimased kuud üle miljoni. Baron tsiteerib Bezos’e kreedot, mis on nüüd ka ajalehe missioon: «Ole haarav, kirjuta tõtt ja sunni inimesi maksma.»