Minister Kadri Simson esitas eile rahandusministeeriumile kooskõlastamiseks määruse, mille alusel tõuseb elektri- ja diiselrongides sõidupiletihind keskmiselt 3 kuni 5 protsenti, hinnatõusuga plaanitakse teenida lisatulu 600 000 eurot.
Simson plaanib rongipiletite hindu tõsta (7)
Määruse «Avaliku teenindamise lepingu alusel teostatava liiniveo sõidukilomeetri kõrgeima tariifi ja kõrgeima piletihinna kehtestamine raudteeliikluses korraldataval sõitjateveol» kohaselt suureneb raudteeliikluses nii sõidukilomeetri kui ka piletihinna maksimumhind.
Ühe tsooni pileti hind suureneb 1,20 eurolt 1,30 eurole ning mitut tsooni läbivaid piletihindu tõstetakse 20 sendi võrra. Piletihinnad tõusevad keskmiselt 3 kuni 5 protsenti.
Seejuures on määruse kohaselt tavapärasest kiirematel liinidel, mille ühendusaeg on võrreldava tavaliini ühendusajast vähemalt 10 protsenti kiirem, lubatud kehtestada kuni poole kõrgem piletihind. Lisaks sellele on ka diiselrongide esimeses klassis sõitjatele lubatud kehtestada kuni 50 protsenti kõrgem hind.
Määruse seletuskirjast selgub, et tulenevalt reisijanõudlusest suurenevad raudteeveo-ettevõtjate veomahud, mis omakorda tähendab kulude suurenemist ning vajadust tõsta piletihinda.
Praegu kehtivad sõidukilomeetri ja piletihinnad kattuvad majandus- ja kommunikatsiooniministri poolt 2015. aastal kehtestatud maksimummääradega.
Määruse rakendamisel piletihindade tõusuga seotud raudteeveo-ettevõtja täiendavad tulud on hinnanguliselt 600 000 eurot. Võimalikust piletihinna tõusust tekkiv täiendav tulu suunatakse avaliku teenindamise kohustustega kaasnevate kulude katmiseks. Määrus jõustub 2017. aasta 10. detsembril.
Eestis korraldab rongiliiklust Elroni kaubamärgi all tegutsev riigile kuuluv ettevõte Eesti Liinirongid AS, mis pakub ühistransporti elektri- ja diiselrongidega kõigil Eesti rongiliinidel. 2016. aastal tehti Elroni rongidega 6,8 miljonit reisi.