Eesti Energia uut kliendiinfosüsteemi tabas valimiskomisjoni veebilehe saatus – siis kui seda vaja oli, oli ta maas. Põhjuseks ülekoormus, mille tekitasid tuhanded agarad elektritarbijad, tõtates oma arvestinäitu teatama kolmandal kuupäeval. Nii nagu Eesti Energia juba paar nädalat on rääkinud.
Sigrid Kõiv: nagu kästud
Tegelikult rääkis energiaettevõte muidugi sellest, et seoses avaneva elektrituruga ei saa enam kohe pärast näitude teatamist arvet, vaid seda tuleb nädalapäevad oodata. Veel rääkis ta, et näitu tuleb teatada kuu lõpust kolmanda kuupäevani. Sellest, et elektri hind peab tõusma, räägib ta nagunii enam-vähem kogu aeg.
Eesti Energia jättis aga rääkimata, et kui arvesti näit teatatakse pärast kolmandat kuupäeva, siis ei juhtu midagi. Arve tuleb aasta keskmist arvestades ikkagi. Järgmise arvega võetakse arvesse ka hilinenud näit. Nimetatakse tasaarvelduseks.
Tavalise elektritarbija jaoks on Eesti Energia pigem monopoolne hirmutis kui sõbralik hiid. Sellisega talitad nagu kästud, sest mine tea, mida muidu järgmiseks välja mõtleb. Sellega, et tegelikult ei ole mingit vajadust infosüsteemi ummistamiseks – elektrit antakse edasi ja arve tuleb ikkagi –, pidanuks alustama.