Leito: aprill oli oodatust kehvem reklaamikuu

Kaja Koovit
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti ajalehed.
Eesti ajalehed. Foto: Liis Treimann

Meediaanalüütik Toomas Leito sõnul oli aprillikuu meediareklaamiturul oodatust oluliselt kehvem. Kasvu näitas vaid veebikäive.

Võrreldes aastataguse ajaga jäi viie juhtiva lehe reklaamimaht samale tasemele (953 külge). Reklaamikäive aga vähenes 2,3 protsenti 1,4 miljoni euroni (21,1 miljonit krooni). Veebikäive suurenes aastataguse ajaga võrreldes 7 protsenti.

Leito sõnutsi tuleb arvestada sellega, Eesti Ekspress ilmus mullu aprillis 5 numbrit, tänavu 4. Nii et tegelik käive oli 1-2 protsendiga  plussis. «Kuid ometi oli oodatust oluliselt kehvem reklaamikuu,» tõdes Leito.  Kuu alguses oli tema sõnutsi lehtedel rõõmustavalt palju broneeringuid, kuid kuu keskel tuli tagasilöök. Mitu suurt kampaaniat lükkasid reklaamiandjad edasi. Viimasel aprillikuu nädalal produtseerisid lehed aga olukorra stabiliseerimiseks hulganisti reklaamilisasid.

Otsest põhjust, miks aprill oodatust kehvemaks jäi, ei oska Leito välja tuua. «Ilmselt kehtib varem kommentaarides öeldu: reklaamiturg tõuseb ebakindlalt, tõusude ja mõõnadega,» tõdes ta.

Ka väljaannetel läks tema sõnul erinevalt. Kui Postimees ja Äripäev tegid suhteliselt head tulemused, siis Õhtulehel läks kehvasti.

Leito sõnul ei saa mööda minna ka asjaolust, et elektroonilised kanalid saavad printmeediast rohkem reklaami. «Näiteks Delfi tegi supertulemuse, saades reklaamiraha rohkem kui viie lehe veebiväljaanded kokku,»  lausus ta.

Olulisi muutusi reklaamisegmentides Leito sõnul  ei toimunud, välja arvatud sesoonsete kaupade ja teenuste valdkonnas (kõik kevadtöödega seotu aias ja põllul, eluasemete kevadremont jne).

Mullusega võrreldes suurenes reklaamimaht Postimehes 10 protsenti, Äripäevas 6 protsenti ja Eesti Päevalehes 3 protsenti, vähenes aga Eesti Ekspressis -8 protsenti ja Õhtulehes -13 protsenti.

Reklaamikäive suurenes Postimehes 3 protsenti (8 miljonit krooni ehk 512 000 eurot), Äripäevas 5 protsenti (4,2 miljonit krooni ehk 269 000 eurot) ja Eesti Päevalehes 3 protsenti (3,2 miljonit krooni 205 000 eurot). Reklaamikäive vähenes Õhtulehes -10 protsenti (2,8 miljonit krooni ehk 179 000 eurot) ja Eesti Ekspressis -19 protsenti (2,9 miljonit krooni ehk 185 000 eurot).

Reklaamituru liider on Leito sõnutsi Postimees.

Paberkandjate reklaamikäive oli Leito andmetel miljonites kroonides järgmine: Postimees 5,3, Äripäev 3,2, Eesti Päevaleht 3,1, Eesti Ekspress 2,9, Õhtuleht 2,8.

Aasta esimese nelja kuu kokkuvõttes suurenes viie lehe reklaamimaht aastataguse sama ajaga võrreldes 56 külge ehk 2 protsenti, moodustades 3108 külge. Reklaamikäive suurenes nelja kuu kokkuvõttes mullusega võrreldes 5 protsenti,  moodustades 71,8 miljonit krooni ehk ligi 4,6 miljonit eurot.

Reklaamimaht suurenes Postimehes 14 protsenti, Õhtulehes 4 protsenti ja Eesti Ekspressis 4 protsenti ja vähenes: Äripäevas -7 protsenti ja Eesti Päevalehes -5 protsenti.

Nelja kuu kokkuvõttes oli Postimehe reklaamikäive 28,7 miljonit krooni 1,8 miljonit eurot (mullusega võrreldes +11 protsenti), Äripäeval 11,7 miljonit krooni ehk 749 000 eurot (+4 protsenti), Eesti Päevalehel 10,8 miljonit krooni ehk 691 000 eurot (-4 protsenti), Õhtulehel 10,5 miljonit krooni ehk 671 000 (+ 4 protsenti), Eesti Ekspressil 10,1 miljonit krooni ehk 645 000 (-2 protsenti).

Tagasi üles