Päevatoimetaja:
Sander Silm

London asus maksustama enim saastavamaid autosid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Londoni kesklinn raskes sudus.
Londoni kesklinn raskes sudus. Foto: National News/©National Pictures / TopFoto

Kõige saastavamate autodega sõitvad juhid peavad nüüd maksma päevas kuni 21,50 naela, et sõita Londoni kesklinnas.

Tänasest päevast peavad vanemate ja rohkem emissioone tootvate diisel- ja bensiinkütusega sõitvate autode juhid maksma vähemalt kümme naela T-Charge’i ehk T-Maksu. Lisaks sellele peavad nad maksma 11,50 naela 2003 aastal kehtestatud ummikumaksu, vahendab The Guardian.

Maks kehtestati eesmärgiga parandada õhukvaliteeti riigi pealinnas, kus seaduslikud saastelimiidid on regulaarselt ületatud. Linnapea Sadiq Khan ütles, et tahtis elanike ettevalmistada Londoni ultra-madalateks emissioonitsoonideks, mis luuakse pealinna 2019 aasta aprillis.

Oma sõnavõtus märkis Londoni linnapea, et ta on pühendunud tegutsemaks Londoni surmava õhukvaliteedi vastu, mis on tõsine tervishoiukriis ja põhjustab tuhandeid enneaegseid surmasid aastas.

Maks jõustus täna Londoni aja järgi kell seitse hommikul ja kehtib kõigile sõidukitele kesklinnas, mille emissioonistandard on madalam kui Euro 4.

Alla Euro 4 standardi sõidukid on tavaliselt sellised, mis registreeriti enne 2006 aastat, kuid Londoni Transpordiamet soovitab, et kõigil, kelle sõidukid on registreeritud enne 2008 aastat, peaksid kontrollima, kas nende sõiduk kuulub maksustatavate hulka.

Rääkides täna hommikul Sky Newsiga, ütles Khan, et T-Maks läheb maksma umbes seitse miljonit naela aastas, kuid see summa on seda väärt.

Tagasi üles