Turu-uuringufirma GfK Retail & Technology andmetel müüdi Eestis septembris 36 100 uut mobiiltelefoni, millest 28 900 olid nuti- ja 7200 nuputelefonid. Kokku müüdi mobiiltelefone 9,2 miljoni euro eest.
Septembris müüdi Eestis kümne miljoni eest mobiiltelefone
Mobiiltelefonide jaemüük kahanes GfK andmetel septembris võrreldes augustikuuga ligi 3 protsenti ja müügikäive 6 protsenti. Seevastu nuputelefonide müük kasvas 4 protsenti.
Telia Eesti mobiilseadmete kategooria tootejuht Taavi Ting märkis, et kõigest kahe kuuga on Nokia haaranud nutitelefonide segmendis märkimisväärse turuosa ning kunagine eelistatuim mobiilibränd on eestimaalastele endiselt südamelähedane.
Tele2 turundus- ja müügidirektori Kristjan Seema sõnul on ka Nokia sel aastal teinud tõelise come back’i. «Tele2-s on viimase seitsme kuuga Nokia kasvatanud väga jõudsalt oma turuosa. Nokia esimene nutitelefon Nokia 3 jõudis septembris ka Tele2-s müüduimate telefonide esikümnesse. See näitab, et inimesed usaldavad Nokiat hoolimata vahepealsest mõõnast,» ütles Seema.
Seema sõnul on nuputelefonide populaarsus viinud mobiiltelefonide keskmise hinna aasta madalaimale tasemele. GfK jaeturu-uuringu kohaselt oli mobiiltelefoni keskmine ostuhind septembris 256 eurot, Tele2 klient maksis uue telefoni eest keskmiselt 186 eurot.