Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Odavmüügikett Lidl tuleb turule pohmakavaba orgaanilise vahuveiniga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Lidli logo.
Lidli logo. Foto: Rui Vieira/PA Wire/PA Images

Lidl plaanib müüki paisata esimese orgaanilise prosecco, mis jaeketi väitel peaks vähem pohmelust tekitama.

Orgaaniline prosecco Spumante, mida on toodetud piiratud koguses, jõuab poeriiulitele Inglismaal 12. oktoobril. The Independent sõnab, et tõenäoliselt on uus vahuvein suur hitt iga-aastastel firmade jõulupidudel ja müüakse kiirelt välja.

Eksperdid pole samas tootes veendunud. Lidl ütleb, et keldreid, milles jooki toodetakse, puhastatakse taaskasutatava veega ja viinamarjaistandustes ei kasutata keemilisi väetisi, herbitsiide, pestitsiide ja insektitsiide. Lisaks ei kasutata orgaanilises prosecco's nii suures koguses sulfitsäilitusainet, mis tavaliselt hoiab veini kauem värskena, ja seetõttu on vähemtõenäoline joomisjärgsel hommikul pohmakaga ärgata.

Veinist tingitud pohmelust on seostatud tavaliselt vääveldioksiidiga, kuid arvatakse, et see ei pruugi nii olla. Uuringute alusel võivad pohmelli põhjuseks olla histamiinid, tanniinid või alkohol ise.

Veiniekspert Anna Spooner vastas The Independentile, et madala sulfiiditasemega vein pole mingi imenektar, mida lõputult juua võiks. «Kui jood seda piisavalt palju, on sul järgmisel päeval paha olla ja enamik inimesi, kes pole sulfiidi suhtes tundlikud, ei tunne  järgmisel hommikul mingit vahet.»

Tagasi üles