Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Maxima alustas hinnasõda: 1000 toote allahindluseks investeeritakse neli miljonit eurot (5)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Täna teatas Maxima uuest pikaajalisest programmist, millega alandati tuhande toote hinda, eesmärgiga võidelda tõusva inflatsiooni vastu ja teha tarbija elu paremaks.

Tänasel pressikonverentsil teatas Maxima Eesti tegevjuht Vygintas Šapokas, et tõusev inflatsioon sööb ära tarbijate palgatõusu ja vähendab jaekaubanduse ostumahtu. Šapokase sõnul kasvab jaekaubandusturg ainult inflatsiooni arvelt, kuid ostumahud on languses. «See pole hea ei meile, meie tarnijatele ega tootjatele, sest müüme järjest vähem,» ütles tegevjuht.

Šapokas sõnas, et Eestis on inflatsioonikeeris ja sellest pääsemiseks algatasid nad pikaajalise programmi, millega alandatakse ja külmutatakse tuhande toote hinnad. «Me teeme seda selleks, et tõsta ostumahte ja teha tarbijate elu natuke paremaks.»

Keskmine allahindlus on toodetel 15 protsenti. Maksimaalselt on toodete hindu alandatud 50 protsenti ja minimaalselt seitse protsenti. Maxima kommertsdirektor Kristina Mustonen sõnas, et umbes 10 protsenti toodetest on koguni 40 protsenti alla hinnatud.

Maxima operatsioonide direktor Marko Põder ütles, et tegu pole kampaaniaga, mis kestaks nädal või kaks, vaid uued allahindlused kestavad kuni programmi lõpuni ja praegu on see plaanitud umbes üheks aastaks. «Mis edasi toimuma hakkab, sõltub juba kliendi tagasisidest ja turul toimuvast.»

Põder kirjeldas, et allahindlus on võimalik tänu protsessidele, mis on lihtsustunud, efektiivistunud ja automatiseerunud. «Sellest lähtuvalt on püsikulud teatud protsessi lõikudes, eriti tarneahelas, paranenud märkimisväärselt ja sealt on tekkinud lisaressurss, mille oleme otsustanud oma eelarve protsessides investeerida sellesse programmi. Jutt on neljast miljonist eurost,» ütles operatsioonide direktor.

Põder lisas, et 1000 valitud toodet on võetud vastavalt klientide eelistusele, aga kuna iga kliendi tarbimine on erinev, siis on ka iga kliendi võit erinev. Kõik muudetud hinnad on edaspidi tähistatud suurte uute siltidega, millele on hind punaselt märgitud.

Rimi ostudirektor Margus Amor arvas, et inflatsiooni mõjutamiseks on siiski vaja rohkem osapooli, kui jaekaubandussektori tegevused ja et Eesti tarbijad ei peaks muretsema. «Eesti jaekaubandusturu tihedas konkurentsis hoiavad jaeketid üksteise hindadel silma pidevalt peal, samas, hinnastrateegia loob iga jaekett endale ikkagi ise. Konkurentide tegevus seda otseselt ei mõjuta,» ütles Amor.

Coop jaekett: turundussõnumina on kindlasti tegemist ilusa loosungiga

Coop jaeketi kommunikatsioonijuht Martin Miido sõnas, et hinnaläbirääkimised kauba tootjate või maaletootjatega on kaubanduse igapäevane osa ja arvestades kui tihe konkurents Eesti kaubandusturul valitseb, on iga kaupmehe eesmärk müüa kaupa oma klientidele võimalikult headel tingimustel püsivalt, mitte ainult kampaania ajal. «Suuremates kauplustes on sortimendis ca 15 000-20 000 erinevat toodet ning selles valguses tundub 1000 toote hinna külmutamine tõesti pigem turundussõnumina,» ütles Miido ja lisas, et nende hinnangul see paraku tarbijahinnaindeksit või inflatsiooni kuidagi ei mõjuta.

Selver: tegemist on kõige tavalisema allahindluskampaaniaga

Selveri juhatuse liige Kristi Lomp sõnas, et tegemist on kõige tavalisema allahindlusega. «Jaekettidel on väga keeruline võidelda tarbijahinnaindeksi tõusu vastu, sest see sõltub väga erinevatest faktoritest, mida kauplused ei saa kontrollida. Näiteks suvekuudel mõjutas enim tarbijahinnaindeksi kasvu nii alkohoolsete jookide kui ka tubaka 7,8-protsendiline kallinemine, mille peamiseks põhjuseks oli uute aktsiisimäärade rakendumine,» rääkis Lomp.

Lomp sõnas, et Selveris on pidevalt kampaanias ca 2500 soodushinnaga toodet ja konkurentsis püsimiseks teevad kampaaniapakkumisi kõik toidupoeketid. Erinevalt Maximast ei ole Selver enda müüginumbrites langust näinud, vaid hoopis on müügimahud neil kasvanud.

Tagasi üles